در جلسه امروز شورای شهر تبریز، با افزایش 17 درصدی کرایه اتوبوسهای بخش خصوصی و دولتی موافقت شد و این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، در جلسه صبح روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز طرح جدید جامع کلانشهر تبریز بررسی و مقرر شد بعد از ایجاد تغییراتی از سوی مراجع ذی صلاح دوباره در صحن شورا بررسی شود.
علی شیاری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با تاکید بر لزوم لحاظ واقعیتها در طرح جدید جامع شهر تبریز گفت: آیا سهند طی 10 سال آینده به تبریز ملحق نمیشود؟ ساخت و سازهای کنونی در مجاورت اتوبان سهند - تبریز نشان از رغبت مردم به سکونت در این بخش دارد، حال اگر در طرح جامع چنین واقعیتهایی را نبینیم در برنامه ریزیها دچار خطا میشویم.
وی با انتقاد از سرعت بررسی و تصویب طرح جامع در صحن شورا گفت: به این قبیل تصویبها، تصویب برجامی میگویند.
فریدون باباییاقدم، عضو کمیسیون عمران و توسعه شورا با تاکید بر اینکه بررسی و تصویب طرحهای شهری، جزو وظایف قانونی و اصلی شورا است، گفت: در ارتباط با طرح جامع شهری، طی پنج جلسه در شورا و یک جلسه در دانشگاه به جمع بندی هایی رسیدیم.
وی خاطرنشان کرد: جهات توسعه آتی شهر در این طرح، از اشکالات بارز موجود در آن است، پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد محدوده های شهری را تغییر ندهند.
وی همچنین گفت: مطالعات جمعیتی نیز در طرح موجود با مشکل اصلی مواجه می باشد.
این عضو شورا با تاکید بر اینکه دستکاری در محدوده طرح جامع، مطالعات کارشناسان شهرسازی و برنامه ریزی مسئولین را به چالش می کشد، گفت: ضرورتی بر تعریف مناطق مسکونی جدید در طرح وجود ندارد و پیشنهاد می کنیم محدوده های مناطق شهری را تغییر ندهند.
علیرضا نوای باغبان، رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه ایرادات اساسی به طرح جدید وارد میدانم، گفت:یک سئوال از رئیس شورا و اعضا دارم؛ جایگاه شورای شهری ها در خصوص طرح جامع استصوابی است یا استطلاعی؟
وی خاطرنشان کرد: ایراداتی که کمیسیون عمران و توسعه شورا به طرح جامع گرفته، باید جدی گرفته شود.
سعید محدث دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز نفوذ و گسترش جمعیت به سمت شهر جدید سهند را ناگزیر خواند و افزود: در طرح جامع تبریز برای 20 سال آینده این شهر تصمیم میگیریم، پس لازم است بررسی های لازم انجام شود.
رسول درسخوان، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه طرح جامع شهر تبریز نقاط مثبت نیز دارد، گفت: طولانی کردن جلسات بررسی طرحهای شهری همیشه به نفع شهر نیست، دیرکرد آن، نتایج بررسیهای دقیق را خنثی میکند.
لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های شهر تبریز نیز یکی از موضوعاتی بود که در صحن علنی جلسه صبح امروز شورا مطرح شد.
صادق نجفی، شهردار تبریز نیز اعلام کرد: برای سال 95، 200 دستگاه اتوبوس خریداری شده و 50 دستگاه نیز بازسازی شده و توان پرداخت بیش از حد سوبسید ها را نداریم، اگر به توسعه حمل و نقل اعتقاد داریم باید با درصد افزایش نرخ کرایه ها موافقت شود.
وی گفت: 460 دستگاه اتوبوس در سال 92 در اختیار سیستم حمل و نقل داخل شهری تبریز بود که با تلاش های انجام گرفته این تعداد به 780 دستگاه رسید که فعالیت مهمی محسوب میشود.
در ادامه با توضیحات فیروزیان، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه و جمع بندی اعضای شورای شهر تبریز با طرح افزایش 17 درصدی کرایه اتوبوسهای بخش خصوصی و دولتی موافقت شد و این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.
همچنین لایحه افزایش 17 درصدی کرایه تاکسی شهر تبریز نیز به تصویب اعضای شورا رسید و همچنین طرح بودجه متمم اصلاحی سال 94 و انتخاب دو نفر حسابرس برای بررسی متمم بودجه سنوات 92 و 93 هم تصویب شد.