ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1389     |     کد : 10042

22 درصد گياهان در معرض خطر نابودي هستند

گياه شناسان انگليسي با بررسي گونه هاي گياهي هشدار دادند که به دليل دخالت انسان در طبيعت، 22 درصد از گياهان زمين در معرض خطر نابودي قرار دارند.

 گياه شناسان انگليسي با بررسي گونه هاي گياهي هشدار دادند که به دليل دخالت انسان در طبيعت، 22 درصد از گياهان زمين در معرض خطر نابودي قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سال 2010 به عنوان سال تنوع زيستي جانداران نامگذاري شده است و به همين منظور 18 اکتبر در ناگوياي ژاپن اجلاسي براي بررسي وضعيت تمام گونه هايي که در روي زمين ساکن هستند برگزار مي شود.
به تازگي انجمن باغهاي گياهي سلطنتي انگليس هزار و 500 گونه از خانواده هاي بزرگ گياهان شامل خزه ها، تيغ داران، پروانه آسايان (گياهان خوراکي)، مخروط داران و ثعلب داران را مورد بررسي قرار دارند و هشدار دادند که يک پنجم اين گياهان در معرض خطر نابودي قرار دارند.
اين گياه شناسان که قرار است نتايج بررسيهاي خود را در اجلاس تنوع زيستي ناگويا ارائه کنند با عرضه جزئيات بيشتر نشان دادند که از چهار هزار گياهي که در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفتند 22 درصد در گروه "در معرض تهديد" قرار گرفتند.
4 درصد از مجموع اين گياهان در گروه "در خطر جدي"، 7 درصد در گروه "در خطر" و 11 درصد در گروه "نفوذپذير" طبقه بندي شده اند.
در 81 درصد از موارد، انسان مقصر اصلي اين خطرات است مهمترين آسيبهايي که انسان به گياهان وارد کرده است شامل کشاورزي بي رويه، پرورش دام، شهرسازي و جنگل زدايي مي شوند. بيشتر گياهاني که در معرض تهديد قرار دارند از خانواده مخروط داران هستند.
براساس گزارش س. ان. ان اينترنشنال، اين تحقيقات همچنين با تاکيد بر آگاهيهاي محدود فعلي محققان در خصوص حيات گياهان نشان مي دهد که تاکنون يک سوم گياهان به اندازه کافي مورد بررسي قرار نگرفته اند و 20 تا 30 درصد از گونه هاي گياهي هنوز طبقه بندي نشده اند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode