ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1389     |     کد : 10028

توسعه گردشگري در خنثي‌سازي جنگ رواني دشمن موثر است

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: توسعه گردشگري در خنثي‌سازي جنگ رواني دشمن و نقش بر آب شدن تبليغات منفي آنان موثر است.

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: توسعه گردشگري در خنثي‌سازي جنگ رواني دشمن و نقش بر آب شدن تبليغات منفي آنان موثر است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري بعدازظهر امروز در ديدار با فعالان و كارآفرينان گردشگري آذربايجان شرقي خواستار توجه به مقوله‌هاي اخلاقي و فرهنگي در توسعه گردشگري شد.

*سفر رشد بصيرت و بينش فرد را در پي دارد
وي با اشاره به آيات قرآني در مورد توسعه سفر و سياحت بر روي زمين، اظهار داشت: گردش و سفر از نكات مورد تاكيد در اسلام و قرآن و داراي بركات و نتايج خاص براي فرد و جامعه است.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: ‌بر اساس آيات قرآني، گردش موجب بينايي و شنوايي دروني در فرد و رشد بصيرت و بينش او مي‌شود و ابزاري است براي مطالعه تاريخ گذشتگان و عبرت گرفتن از سرنوشت آنان.
آيت الله مجتهدشبستري تاكيد كرد: ‌بسياري از موفقيت‌هاي بزرگ علماي اسلام نيز در همين سفرها و مسافرت‌ها حاصل شده است به نحوي كه علامه اميني دانشمند بزرگ معاصر بخش قابل توجهي از اثر ارزشمند خود را در سفرها و حضور در كتابخانه‌هاي مختلف اقصي نقاط جهان، تاليف كرد.

*آذربايجان شرقي در زمينه گردشگري رشد بسياري يافته است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به رشد و توسعه گردشگري در جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: ‌ايران اسلامي در بحث گردشگري به يكي از قطب‌هاي مهم تبديل شده است و آذربايجان شرقي نيز در اين زمينه رشد بسياري يافته است.
وي اظهار داشت: وجود بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج از جاذبه‌هايي است كه موجب حضور زائران بسيار مي‌شود و وجود اماكن تاريخي در نقاط مختلف كشور و وجود جنگل‌ها و منابع طبيعي بر اين جاذبه‌ها افزوده است.
امام جمعه تبريز، آذربايجان شرقي را داراري نقاط گردشگري و تاريخي قابل توجه دانست و گفت:‌ روستاي تاريخي كندوان و مناطقي از اين دست موجب استقبال ميهمانان خارجي و داخلي شده است.
آيت الله مجتهدشبستري بر ضرورت توجه به توسعه گردشگري تاكيد كرد و اظهار داشت: گردشگري علاو ه بر فوايد اقتصادي داراي نتايج ارزشمندي نيز هست.

* توسعه گردشگري در خنثي‌سازي جنگ رواني دشمن موثر است
امام جمعه تبريز گفت: توسعه گردشگري در خنثي‌سازي جنگ رواني دشمن و نقش بر آب شدن تبليغات منفي آنان موثر است.
وي خاطرنشان كرد:‌ تبليغات مسمومي بر عليه جمهوري اسلامي ايران صورت مي‌گيرد و ايران اسلامي به صورت كشوري ويران و فاقد امكانات اوليه رفاهي معرفي مي‌شود و حضور گردشگران خارجي و ديدار مستقيم از ايران و زيبايي‌هاي آن توطئه‌هاي دشمن و منفي‌بافي آنان را خنثي مي‌سازد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي يادآور شد: حضور ميهمانان و گردشگران خارجي در نقاط محروم و روستاهاي كشور و بازديد از فعاليت‌ها و خدمات دولت در اين راستا مهم و در تغيير ديدگاه‌ها بسيار مفيد است.
وي افزود: توسعه گردشگري خارجي موجب مي‌شود تا چهره خشني كه از ايران اسلامي در غرب تبليغ مي‌شود از بين برود و بنابراين توسعه گردشگري علاوه بر فوايد اقتصادي در بعد سياسي و فرهنگي نيز داراي اهميت است.

*ضرورت رفتار ديني و اسلامي در برخورد با گردشگران
آيت الله مجتهد‌شبستري با اشاره به تاكيدات ديني در مورد نحوه برخورد با ميهمانان خارجي، تاكيد كرد: از نظر اخلاقي كساني كه متصدي هتل‌ها هستند بايد با اخلاق خوش و رويي گشاده با توريست‌ها برخورد كنند و وظيفه ديني نيز اين مهم را ايجاب مي‌كند.
وي افزود: بايد با عمل خود مبلغ واقعي اسلام باشيم، چنانچه در حديثي از معصوم نيز به اين مسئله تاكيد شده است.
امام جمعه تبريز گفت: رسالت ديني و ملي است كه با رويي گشاده، تبليغات دشمنان در مورد خشن بودن ايرانيان مسلمان را خنثي كنيم.


نوشته شده در   سه شنبه 13 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode