ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 اسفند 1394     |     کد : 100279

حمايت رهبر معظم انقلاب از توسعه روابط اقتصادي ايران و سوييس

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصر ديروز در ديدار«يوهان اشنايدرآمان» رئيس‌جمهوري سوئيس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور...

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصر ديروز در ديدار«يوهان اشنايدرآمان» رئيس‌جمهوري سوئيس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوئيس درافکار عمومي‌ايران، از افزايش همکاري‌هاي اقتصادي و علمي‌استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاري ايران و سوئيس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمايه‌گذاران سوئيسي با آگاهي از ظرفيت‌هاي فراوان ايران مي‌توانند اين تراز را بهبود بخشند.

رهبرانقلاب، نبود سابقه منفي از همراهي سوئيس با فشارها و تحريم‌هاي برخي دولت‌هاي غربي عليه ايران را از جمله زمينه‌هاي فرهنگي مناسب براي افزايش همکاري‌‌ها برشمردند و افزودند: ما از گذشته سوئيس را به عنوان مرکز صلح، دوستي و همکاري مي‌شناسيم البته برخي کشورهاي اروپايي اين گونه نيستند و منافعشان در جنگ‌افروزي و ايجاد اختلاف است.

ايشان با اشاره به تجربه‌هاي مردم ايران از جنگ‌افروزي برخي دولت‌هاي اروپايي از جمله در تحويل موشک‌ها و جنگنده‌هاي اروپايي به رژيم صدام در جريان جنگ تحميلي عليه کشورمان، خاطرنشان کردند: اين رفتار موجب ايجاد سابقه ذهني منفي در مردم ما شد، اما چنين ذهنيتي در ايران نسبت به سوئيس وجود ندارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر پشتيباني کامل اقتصادي و تضمين حقوقي دولت جمهوري اسلامي‌از توافقات دو کشور، افزودند: مهم اين است که دراثرهمکاري‌هاي جدّي و با عزم و اراده راسخ، اين توافقات منجر به اقدامات عملي شود. در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس‌جمهوري نيز حضور داشت، آقاي «يوهان اشنايدر آمان» رئيس‌ جمهوري سوئيس با ابراز خرسندي از سفر به ايران و با اشاره به سابقه طولاني روابط دوستانه دو کشور گفت: براي ما افتخار است که در ايران، شاهد حرکت رو به جلو در روابط دو کشورهستيم.

آقاي اشنايدرآمان از همراهي دو هيات علمي‌و اقتصادي سوئيسي در اين سفر خبر داد و افزود: در اين سفر درباره نقشه راه همکاري‌هاي گسترده و متنوع ايران و سوئيس گفتگو کرديم و امضاي اين نقشه راه مي‌تواند به توسعه روابط و مناسبات منجر شود.

رئيس جمهوري سوئيس با اشاره به وجود چالش‌هاي بزرگ در جهان، افزود: دامنه اين بي ثباتي و چالش‌ها امروز حتي اروپا و اطراف سوئيس را در برگرفته و براي حل اين چالش‌هاي بزرگ نيازمند همکاري هستيم.


نوشته شده در   يکشنبه 9 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode