ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1387     |     کد : 1002

7 مرداد ماه سال 1387 هجري شمسي؛ برابر با 25 رجب سال 1429 هجري قمري و 28 ژوئيه

27 سال پيش درچنين روزي - 7مرداد ماه سال 1360 هجري شمسي :حجت الاسلام كامياب نماينده منتخب مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامب توسط منافقين كوردل به شهادت رسيد . حجت الاسلام رضا كامياب از روحانيون مبا رز و پر تلاش معاصر فعاليت مبارزاتي خود را از هنگام تحصيل علوم اسلامي آغاز كرد و در جريان انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ نورزيد . پس ا زپيروزي انقلاب اسلامي نيز در نهادهاي مختلف به فعاليت پرداخت و عاقبت يك هفته پس از انتخابات وي به نمايندگي مجلس توسط منافقين خيانتكاربه شهادت رسيد .

26 سال پيش درچنين روزي - 7مرداد ماه سال 1361هجري شمسي :علي بني پور بسيجي مخلص خبر گزاري جمهوري اسلامي ايران به شهادت و مرغ جانش به ملكوت اعلي پر كشيد . وي مسئول دفتر سازمان خبر گزاري جمهوري ااسلامي در ياسوج بود و با اينكه در محروم ترين نقاط كشور كار مي‏كرد هيچگاه از جنگ و جبهه دور نماند و در طول جنگ تحميلي تا آخرين لحظات زندگي پر افتخارش ،در اكثرعمليات جنگي شركت جست و عاقبت در چنين روزي شربت شهادت نوشيد و به ديدار حق شتافت .

25 سال پيش درچنين روزي - 7مرداد ماه سال 1362هجري شمسي :عمليات والفجر 3با رمزيا الله ،يا الله ،يا الله در ساعت يازده نيمه شب در منطقه مهران آغاز شد . اين عمليات يازده روز به طول انجاميد و هدف آن تصرف و تأمين ارتفاعات زالوآب بود . در عمليات والفجر سه چند استراتژيك بيست و نه پايگاه ارتش عراق در شمال شرقي اين كشور به تصرف رزمنگان اسلام در آمد و قسمتهاي مهمي از جاده مهران ـ دهلران از كنترل دشمن خارج شد .

1246 سال پيش درچنين روزي - 25رجب سال 183هجري قمري: حضرت امام موسي بن جعفر(ع)‌ هفتمين پيشواي مسلمانان جهان بدستور هارون الرشيد خليفه عباسي مسموم و شهيد شدند. امام موسي بن جعفرتحت توجهات پدرگرامي خويش امام صادق (ع) و با مراقبتهاي مادرشان «حَميدَةُ‌ المُصَفّا» بزرگ شدند و اخلاق اسلامي را آموختند. كنيه امام هفتم ابوالحسن بود و ايشان را ابوصالح، ابوعلي و كاظم نيزمي ناميدند. دوران زندگي امام موسي بن جعفر(ع)‌ عصرعلم و دانش و شكوفايي علوم مختلف و توسعه روابط اجتماعي با ديگر ملل بود و دستاوردهاي علمي دانشمندان، فقيهان و متكلمان دراطراف و اكناف جهان آن روز منتشر مي شد. مدت امامت امام موسي بن جعفر(ع) 35سال بطول انجاميد اما سرانجام هارون كه درصدد محو سادات علوي برآمده بود ايشان را به شهادت رساند.

230 سال پيش درچنين روزي - 28 ژوئيه سال 1778ميلادي : معاهده تاريخي برلين در پايان كنگره‏اي به همين نام ميان نمايندگان روسيه ، آلمان ، فرانسه ، انگليس و اتريش به امضاء رسيد . كنگره برلين به خواست بسيمارك صدر اعظم وقت آلمان تشكيل شد و نتايج قابل ملاحظه‏اي براي آن كشور بدنبال داشت . با اين معاهده به قدرت سياسي و نظامي آلمان به اوج خود رسيد . همچنين تأثير اين معاهده در جنگهاي جهاني اول و دوم بسيار عميق و در خور توجه داشت .

184 سال پيش درچنين روزي - 28 ژوئيه سال 1824ميلادي : پرو به استقلال رسيد . اين سرزمين از اوايل قرن شانزدهم ميلادي به تصرف اسپانيا درآمد و تا سال 1821ميلادي بخشي از امپراتوري اسپانيا بود . استعمارگران اسپانيايي استثمار مردم پرو و غارت منابع طبيعي اين سرزمين را تا يك قرن بعد ادامه دادند و همين امر انقلاب آزاديخواهانه مردم پرو را شدت بخشيد . سرانجام در جريان مبارزات خوزه سان مارتين و سيمون بوليوار رهبران جنبش هاي انقلابي آمريكاي جنوبي ، پرو مستقل و از حكومت جمهوري برخوردار شد . اين كشور با مساحتي حدود يك ميليون و سيصد هزار كيلومتر مربع در آمريكاي جنوبي واقع و با اكوادور ، كلمبيا ، برزيل ، شيلي و بوليوي هم مرز است .

94 سال پيش درچنين روزي - 28ژوئيه سال 1914ميلادي : در آغاز جنگ جهاني اول ، نخستين اعلان جنگ از جانب امپراتوري اتريش به دولت صربستان داده شد . اين امر به موجب ترور فردنياند وليعهد اتريش و همسرش در شهر سارايه و در صربستان بود . افزودن بر اين مردم صربستان با دخالتهاي اتريش در امور داخلي كشورشان با مخالفت برخاسته بودند و همين امر دولت اتريش را در حمله به اين كشور مصمم تر ساخته بود . در جنگ جهاني اول ، دولتهاي آلمان ، اتريش و عثماني در يك سو قرار داشتند و كشورهاي روسيه ، فرانسه انگلستان و صربستان جناح مقابل را تشكيل مي دادند.


نوشته شده در   دوشنبه 7 مرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode