ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 تير 1403     |     کد : 203987

زمان ثبت‌نام عمره اعلام می‌شود

معاون سازمان حج و زیارت از پیگیری و هماهنگی با عربستان برای برقراری عمره پس از حج خبر داد و گفت به محض مشخص شدن جزئیات و توافق با عربستان، زمان ثبت‌نام عمره اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت از پیگیری و هماهنگی با عربستان برای برقراری عمره پس از حج خبر داد و گفت به محض مشخص شدن جزئیات و توافق با عربستان، زمان ثبت‌نام عمره اعلام خواهد شد.

غلام رضا رضایی در گفت و گو با ایسنا درباره برنامه ایران برای عمره که پیش تر گفته بود پس از حج آن را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم. ضرورت دارد مقدمات کار با عربستان مهیا شود، از طرفی، تیم‌های اجرایی درحال هماهنگی با شرکت‌های سعودی هستند.

او اضافه کرد: جدولی برای اعزام‌های عمره تنظیم شده است، که به محض انجام هماهنگی لازم با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی ایران، پس از ماه محرم، زمان عمره اعلام و ثبت‌نام آن شروع می‌شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره اینکه آیا جزئیات بیشتری از عمره و همچنین تعداد زائران اعزامی مشخص شده است، گفت: تعداد هنوز قطعی نشده است، ولی ما علاقه داریم تعداد بیشتری از متقاضایان را برای عمره اعزام کنیم.

او در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اعزام روزانه ۵۰ هزار نفر در هشت ماه به عمره، تاکید کرد: تعیین تعداد عمره‌گزاران به موافقت عربستان و انتقال حواله‌های بانکی و تامین اعتبار مورد نیاز بستگی دارد، که اگر با پروازهای مد نظر ایران موافقت شود، سعی می‌شود تعداد بیشتری از زائران اعزام شوند.

رضایی درباره تعداد روزهای سفر عمره گفت: درباره تعداد روزهای عمره، برنامه‌هایی در دستور کار است. ما روی این موضوع که عمره، ۱۰ یا ۱۲ روزه باشد، باید هماهنگی های لازم را انجام دهیم و به محض نهایی شدن، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ایران که عمره را از سال ۱۳۹۴ به بعد تعلیق کرده بود، با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد کرد عمره را در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ ازسر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوزهایی که عربستان برای پروازهای ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و به این ترتیب ایران پس از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت که تا بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت. در این بازه حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند. طول مدت سفر این زائران ۱۰ روزه بود که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت داشتند.

سازمان حج و زیارت شمار درنوبت‌ماندگان عمره را حدود شش میلیون نفر اعلام کرده است، که برای سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که با تاخیر در صدور مجوز پروازهای عمره، پول این افراد بازگردانده شد و کم‌تر از پنج هزار نفرشان موفق به انجام این سفر شدند.


نوشته شده در   دوشنبه 11 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode