ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394     |     کد : 99886

امام جمعه تبریز: قیام 29 بهمن مردم تبریز حماسه‌ای با عظمت بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان در روز هفتم اسفندماه بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای با رهبری بیعت کرده و آگاهانه به کاندیدای مورد نظر خود رای خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان در روز هفتم اسفندماه بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای با رهبری بیعت کرده و آگاهانه به کاندیدای مورد نظر خود رای خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در سومین همایش گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز با محوریت" 29 بهمن 56 نقطه عطف انقلاب اسلامی"، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از همان سال 42، نقاط عطف و تحول متعددی داشته است، گفت: قیام 15 خرداد 42 با شهادت بیش از شش هزار نفر از مردم کشور، وفات آقا مصطفی فرزند امام خمینی(ره) و مجالس ختم ایشان، قیام 19 دی ماه مردم قم و قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند که هر کدام از این قیام‌ها، دستاوردها و تحولاتی را در مسیر انقلاب ایجاد کردند.

وی، قیام 29 بهمن مردم تبریز را حماسه‌ای با عظمت نامید و افزود: در آن روز درب مسجد قزللی تبریز را بستند و جوانی با نام "محمد تجلا" به جهت اعتراض به این کار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید که در پی آن مردم به خیابان‌ها ریخته و نهضت خونین 29 بهمن ماه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از این نهضت محمدرضا پهلوی، استاندار آذربایجان را عزل کرده و فرد دیگری را جایگزین کرد و امام خمینی(ره) نیز پیام نزدیکی پیروزی نهایی را صادر کردند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مردم سلحشور تبریز از همان ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های سرنوشت‌ساز حاضر شده و خواهند شد، اظهار کرد: امروز همگان مشاهده کردند که مردم آذربایجان همگام با سایر مردم ایران پس از گذشت 37 سال از انقلاب باز هم بر آرمان‌های خود تاکید کرده و در راهپیمایی 22 بهمن ماه به صورت پرشور حضور یافتند تا وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهدای 29 بهمن تبریز تجلیل به عمل آمد.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode