ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 مهر 1394     |     کد : 94525

شاعران در جهت تبیین ادبیات غدیر تلاش کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاعران باید در جهت تبیین ادبیات غدیر تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاعران باید در جهت تبیین ادبیات غدیر تلاش کنند.

 علی جنتی صبح جمعه همزمان با عید غدیرخم در مراسم پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه شهرستان بناب در جمع مسئولان، شعرا و اهالی هنر با بیان اینکه غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و روز خشنودی خداست، اظهارکرد: غدیر نه تاریخ است نه جغرافیا، بلکه واقعه غدیر یکی از مسلم ترین رویدادهای تاریخ اسلام است. لذا امروز بیش از هر زمان دیگری به غدیر و شناخت غدیر نیازمندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز جامعه ما با وجود همه تلاش هایی که در سطوح مختلف اعم از دولتی و غیردولتی انجام می شود، دچار برخی انحطاط های اخلاقی است.

جنتی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوعی وارستگی، پارسایی و دوری از دنیاطلبی و دوری از ریاست طلبی و شهرت طلبی در بین همه ما وجود داشت. حتی در روزهای اول انقلاب با کارکردن در یک دستگاه دولتی چشمداشتی برای دریافت حقوق نداشتیم و معتقد بودیم که برای خدمت به مردم انقلاب کرده ایم.

وی در عین حال تصریح کرد: امروز برخی با برگزاری مسابقه برای کسب ثروت و مال چه بسا ثروت نامشروع و کسب ثروت های میلیاردی دست به غارت از اموال این ملت زده و موجب فساد ۳ هزار میلیارد تومانی و یا فساد دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری که در دولت گذشته اتفاق افتاد و در اختیار یک جوان ناپخته گذاشته شد، باشیم که امروز این پول ها به هیچ وجه قابل استیفا نیست.

عضو کابینه دولت تدبیرو امید با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) شهید عدالت بود، تأکید کرد: افسوس که ما صرفاً شعار عدالت را می دهیم و فاصله زیادی با آن داریم و برای دستیابی به حکومتی که امیرالمؤمنین(ع) دنبال آن بودند، بسیار بسیار فاصله داریم و هرگز نمی توانیم به آن برسیم.

علی جنتی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه شعرا باید در جهت تبیین ادبیات غدیر تلاش کنند، گفت: باید در محتوای شعر، متون ادبی، نمایشنامه ها، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی بجای اشراق گری مروج ساده زیستی باشند.


نوشته شده در   جمعه 10 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode