ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 اسفند 1393     |     کد : 86170

امام جمعه تبریز: جامعه قرآنی نقش بسزایی در خنثی سازی تهاجمات فرهنگی ایفا می کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جامعه قرآنی نقش بسزایی در خنثی کردن تهاجمات فرهنگی و مبتذل غربی ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جامعه قرآنی نقش بسزایی در خنثی کردن تهاجمات فرهنگی و مبتذل غربی ایفا می کنند.


آیت الله محسن مجتهد شبستری روز شنبه درهمایش نخبگان جامعه القرآن واهل بیت (ع) استان افزود: کسانی که قرآن تلاوت کرده و در مفاهیم آن تدبر می کنند نسبت به مسایل و تهاجمات فرهنگی دشمنان آگاه تر بوده و می توانند جوانان را هدایت کنند.

وی گفت: قاریان و حافظان قرآنی علاوه بر اینکه خود به آیات و دستورات قرآنی عمل می کنند، ضروری است با لحنی جذاب و پسندیده جوانان این مرز و بوم را به راه درست هدایت کنند.

آیت الله مجتهد شبستری اظهارکرد: خواهرانی که خود قرآن می خوانند و با توجه به آیات آن حجاب خود را رعایت می کنند وظیفه سنگینی دارند تا دیگر زنان و دختران این مرز و بوم را به حجاب دعوت کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف هر مسلمانی است و باید این امر در جامعه اسلامی ما بیش از پیش رواج یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ضروری است جاذبه جلسات قرآنی افزایش یابد تا جوانانی که نسبت به به آن بی اعتنا هستند، به این امر هدایت شوند.

وی از قاریان قرآنی درخواست کرد: با جذابیت بیشتر قرآن را تلاوت کنند چرا که گاهی تلاوت یک آیه می تواند شخص مفسدی را از انجام عمل فساد بازدارد و او را به راه راست هدایت کند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: تلاوت قرآن سبب بیداری دل ها و آشنایی با محتوا و درس های آموزنده آن موجب برکات بسیار برای فرد و جامعه می شود.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین شفا دهنده امراض روحی و جسمی انسان هاست، افزود: قرآن در تمام ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش هدایت گری ایفا می کند.

نخبه قرآنی جهان اسلام نیز در این مراسم گفت: در قرآن نسبت به تربیت فرزندان و خانواده تاکیدات فراوانی شده و وظیفه هر پدر و مادری است که خود و فرزندانش را با قرآن و مفاهیم قرآنی آشنا کند.

حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی ادامه داد: معصومین (ع) بهترین الگو برای مسلمانان هستند و باید در سیره عملی آنان دقت کرده و برای زندگی بهتر از آنها تبعیت و پیروی کنیم.

این نخبه قرآنی جهان اسلام بر آموزش علوم مختلف اسلامی از همان دوران ابتدایی به فرزندان تاکید کرد و گفت: بهترین زمان برای آغاز آموزش قرآن به فرزندان سنین خردسالی است.

وی ادامه داد: والدین باید از 2.5 سالگی فرزندان خود به آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی توجه بیشتری داشته باشند و به نحوی به آنان آموزش دهند که علاقمندی یادگیری در آنان ایجاد شود.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: تشویق جوانان به خواند قرآن و تدبر در مفاهیم قرآنی آنان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان محافظت خواهد کرد.

موسسه جامعه القرآن و اهل بیت (ع) 23 شعبه فعال در سطح استان دارد که از این تعداد 17 شعبه در تبریز دایر است و در حدود یک هزار و 700 نفر در آن عضو هستند.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران بوده و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 17 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode