ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1393     |     کد : 71410

نخستین همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی در دانشگاه تبریز

نخستین همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.


نخستین همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی پاکزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: برگزاری این چنین همایش‌هایی در کشورمان باعث رشد شتاب علمی در این عرصه می‌شود، به طوری که در سال‌های اخیر به نتایج خوبی رسیده‌ایم و در برخی علوم نیز فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و اراده بخش تولید، می‌توانیم به جایگاه رفیع علمی جهان دست یابیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در علوم مختلف کاربردهای زیادی دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه هم صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: این دانش بر موارد متعدد، از جمله در مدیریت آبیاری، کنترل آفات و موارد مربوطه کاربرد فراوانی دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی انگیزه را برای پژوهش بیشتر می‌کند.

محمد مقدم‌واحد عنوان کرد: ما در کشور برای پیشرفت نیاز به اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی داریم که البته در این زمینه کارهایی در دانشگاه‌ها انجام شده که نتایج آن را می‌توان در آینده نزدیک در جامعه مشاهده کرد.

به گزارش فارس؛ بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که در چند پانل تخصصی این مقالات ارائه شد.

کاربرد پرتودهی هسته‌ای برای کاهش آلودگی میکروبی و فساد فرآورده‌های غذایی، کاربرد پرتودهی هسته‌ای در کاهش ترکیبات ضد تغذیه‌ای و افزایش کیفیت محصولات غذایی، نقش پرتودهی هسته‌ای در سالم‌سازی، پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون خشکبار، ادویه‌جات، فرآورده‌های گوشتی و لبنی، دستاوردهای جدید انرژی هسته‌ای برای مقابله با آفات و حشرات و حیوانات موذی در انبارداری محصولات کشاورزی از جمله محورهای اصلی این همایش بود.

کاربرد پرتودهی هسته‌ای در کاهش رسیدن، پیری و جوانه‌‌زنی محصولات کشاورزی پس از برداشت، کاربرد فناوری هسته‌ای در اصلاح ژنتیک و بهبود عملکرد محصولات زراعی و دامی، کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید محصولات نوترکیب بیولوژیک، تحقیقات نوین در زمینه کاربردهای فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی و نقش پرتودهی فرآورده های غذایی و محصولات کشاورزی در امنیت غذایی و کاهش ضایعات حاصل از آن در راستای اقتصاد مقاومتی از دیگر محورهای این همایش است.

نخستین همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در صنایع غذایی و کشاورزی توسط انجمن علمی دانشجویان گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تبریز و با همکاری مجتمع پژوهشی کاربرد پرتوهای شمال‌غرب کشور ( بناب) با مشارکت استانداری آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره‌کل استاندارد این استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شهرداری تبریز، انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی و سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط در سالن شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode