ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 اسفند 1388     |     کد : 6705

وحدت كلمه رمز پيروزي است

پيروزي انقلاب اسلامي‌مان را مديون وحدت امت اسلامي هستيم و به‌ثمررسيدن خون شهيدان نهضت را در سايه يكپارچگي ملت ايران بر محور ولايت فقيه و رهبري امام بزرگوارمان مي‌دانيم كه ما را در سايه اسلام و بر پايه ايمان، جمع و هدايت كرد...


پيروزي انقلاب اسلامي‌مان را مديون وحدت امت اسلامي هستيم و به‌ثمررسيدن خون شهيدان نهضت را در سايه يكپارچگي ملت ايران بر محور ولايت فقيه و رهبري امام بزرگوارمان مي‌دانيم كه ما را در سايه اسلام و بر پايه ايمان، جمع و هدايت كرد.

گرامي باد هفته وحدت، سالروز ولادت پيامبر رحمت و مربي انسان‌ها و سفير گرانقدر الهي به سوي مردم.
گرامي باد هفته وحدت كه دربردارنده ولادت ششمين پيشواي شيعه است. گرامي باد هفته وحدت كه خنثي‌كننده توطئه‌هاي دشمنان در مسير تفرقه افكني است. در اين هفته، رسالت‌مدار بزرگ، حضرت محمد بن عبدالله (ص) ديده به جهان گشود تا نعمت خدا بربندگان تكميل شود، راه از چاه باز شناخته گردد و مردم در سايه نبوتش، از ضلالت به هدايت، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.
اكنون نيز كه هزار‌و‌چهارصد‌ و اندي از آن تاريخ مي‌گذرد، ملت ما، در سالگرد اين ميلاد مقدس، پرشكوه‌ترين مراسم، گرم‌ترين مجالس و باصفا‌ترين تجمعات را به پا مي‌دارند تا روح اخوت اسلامي در پيكره اجتماع، بيش از پيش زنده شود.
در حقيقت در اوضاع سياسي و بحراني امروز دنيا رمز موفقيت ما و جهان اسلام با رعايت بيان امام بزرگوارمان كه در كلام رساي خود بارها فرمودند كلمه وحدت و وحدت ِكلمه موجب پيروزي و موفقيت است، مهم‌ترين هدف دشمن اين است كه اتحاد ملي ما را در هم بشكند. هيچ‌كس و هيچ گروهي حق ندارد اين برادري و اتحاد ملي را كه تا امروز با توصيه‌هاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) داشتيم به هم بريزد؛ البته نقد و انتقاد سازنده از همديگر پذيرفتن، متضمن موفقيت ما است.
اما غرور، تكبر، خودبيني، خودمحوري و تك روي و بي‌اعتنايي به ديگران سم است و ملت آگاه ما نيزحركات و كارهاي ما را به دقت زيرنظر دارد و به موقع اظهار مي‌كند با هم باشيم، پيروزيم؛ بي‌هم بودن، كار و امور اجتماعي را پيش نمي‌برد و هميشه از برهم بودن بايد بپرهيزيم كه فاجعه است و اتحاد ملي ما را مي‌شكند. بايد بدانيم كه اسلام، دين وحدت، برادري، صلح و امنيت فردي و اجتماعي است. مسئله وحدت و انسجام بين مردم در داخل و بين امت‌هاي اسلامي در خارج، از ضروريات است. امروز جهان كفر و استكبار با همه اختلافاتي كه با يكديگر دارند، عليه اسلام و ملت ما يكپارچه مي‌شوند.
توهين‌هاي صورت گرفته به پيامبر اكرم (ص) و انتشار فيلم و كاريكاتورها و توهين پاپ نسبت به احكام اسلامي، همه اينها ضرورت انسجام و اتحاد ملت‌هاي اسلامي است. آمريكا به‌عنوان يك كشور مقتدر كه ادعاي كدخدايي جهان را دارد (نظم‌نوين جهاني) بزرگترين قدرت روبه‌روي خود را اسلام مي‌داند و به همين جهت تلاش خو را براي ضربه زدن به اسلام به كار گرفته است.
بايد نهادهاي ملي و نهادهاي اسلامي مثل سازمان كنفرانس اسلامي، مجمع تقريب بين مذاهب اسلامي، مجمع جهاني اهل‌البيت درباره مسئله فريضه حج و همچنين با موضع‌گيري كشورهاي اسلامي در سازمان ملل در ايجاد وحدت بين‌ امت‌هاي اسلامي كمك كنند و همچنين ايجاد پيمان دفاعي، دوستي و امنيتي بين كشورهاي حوزه خليج‌فارس مي‌تواند خيال كشورهاي عربي را راحت كند.
با توجه به اينكه خاورميانه به‌عنوان كانون تصميم‌گيري و تأثيرگذار در دنيا در بخش‌هاي سياسي و اقتصادي مطرح است و عمده گاز و نفت دنيا را تأمين مي‌كند بايد از اين اهرم در وحدت امت اسلامي در مقابل جهان كفر بهره برد. ما به‌عنوان كشوري كه اكثريت آن شيعه است همواره از فلسطين به‌عنوان يك سرزمين سني‌نشين و همچنين از مسلمانان هرزگوين حمايت كرديم و به اين حمايت افتخار مي‌كنيم ما شيعه و سني را به مانند چشم راست و چپ امت‌هاي اسلامي مي‌دانيم و به همين منظور هفته وحدت از سوي رهبر كبير انقلاب اعلام شده تا وحدت بين ملت‌ها و دولت‌هاي كشورهاي اسلامي در مقابل جهان كفر ايجاد شود؛ قولوا لا اله الا‌الله تفلحوا.

همشهري انلاين- حجت الاسلام‌عبدالمقيم ناصحي



نوشته شده در   چهارشنبه 12 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode