ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آبان 1388     |     کد : 5322

آشنايي با خواص انجير

آشنايی با خواص خوراکی‌ها- انجير از مقوي‌ترين ميوه‌هاي پايان فصل تابستان و اوايل پاييز است كه در 2 نوع زرد و بنفش تيره يافت مي‌شود...

آشنايی با خواص خوراکی‌ها- انجير از مقوي‌ترين ميوه‌هاي پايان فصل تابستان و اوايل پاييز است كه در 2 نوع زرد و بنفش تيره يافت مي‌شود.

انجير ميوه طبيعت گرمي دارد و خوردن آن به افرادي كه به لحاظ جسمي ضعيف هستند، همواره توصيه مي‌شود. انجير به صورت‌هاي مختلف خام، پخته (در كمپوت و مربا) و خشك (در خشكبار) در تمام طول سال قابل استفاده است.

 به اين ترتيب مي‌توانيم در تمام طول سال از خواص آن بهره‌مند شويم. علاوه بر اين، از نوع خام آن در پخت انواع كيك‌ها و دسرهاي فصل نيز مي‌توان استفاده كرد. اين ميوه بهشتي به‌رغم برخورداري از خواص غذايي، به لحاظ درماني نيز پر خاصيت است.

 

خواص غذايي

انجير حاوي ويتامين‌هاي C، B، A و مواد معدني مختلف مانند پتاسيم، كلسيم، فيبر، آهن، فسفر و سديم است.

 

خواص درماني

- مهم‌ترين خاصيت درماني انجير براي آن دسته از افرادي است كه همواره از مشكل يبوست رنج مي‌برند. اين قبيل افراد مي‌توانند علاوه بر مصرف روزانه اين ميوه به حالت خام يا خشك، تعدادي انجير خشك را از شب تا صبح در يك ليوان آب خيسانده و صبح پيش از صبحانه ميل كنند. انجير در هر دو حالت خام و خشك، ملين خوبي به‌شمار مي‌آيد. علاوه بر اين، مخلوط انجير و عسل براي درمان زخم معده نيز مفيد است. در واقع انجير سيستم دستگاه گوارش را تقويت مي‌كند.

- يكي از جالب توجه‌ترين خواص انجير به ويژه براي استفاده در ماه رمضان خاصيت عطش‌زدايي آن است؛ بنابراين هنگام افطار يا سحر براي رفع عطش از چند عدد انجير خام يا خشك استفاده كنيد.

انجير مسكن اعصاب، افزايش‌دهنده قواي جنسي، تقويت‌كننده هوش و حافظه، محكم كننده استخوان‌ها و برطرف كننده التهاب آنهاست.

- مصرف انجير براي كاهش علائم بيماري‌هايي مانند گلودرد، عفونت‌هاي ريوي، سينه درد همراه با تب و سرفه، بسيار توصيه مي‌شود. براي اين منظور كافي است چند عدد انجير‌خشك را در شير يا آب بپزيد و به حالت گرم مصرف كنيد.


نوشته شده در   جمعه 8 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode