ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391     |     کد : 49864

قیام 29 بهمن تبریز انگیزه بیداری و مبارزه در کشور را گسترش داد

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز که ریشه در ولایتمداری و ظلم ستیزی مردم این دیار داشت، انگیزه بیداری، قیام و مبارزه را در سراسر کشور گسترش داد.

دبیر جامعه زینب(س) تبریز: قیام 29 بهمن تبریز انگیزه بیداری و مبارزه در کشور را گسترش داد 

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز که ریشه در ولایتمداری و ظلم ستیزی مردم این دیار داشت، انگیزه بیداری، قیام و مبارزه را در سراسر کشور گسترش داد.


عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، مردم غیرتمند آذربایجان را پرچمدار استقلال و آزادیخواهی اعلام کرد و افزود: تبریز به ‌عنوان شهر حماسه و خون همیشه کانون تحولات کشور بوده و قیام مردمی 29 بهمن سال 56 این شهر در تشدید مبارزات ملت مسلمان ایران با رژیم منفور پهلوی و تغییر شکل آن، نقش اساسی داشت.

وی مردمی بودن و حرکت بر اساس باورهای دینی و توحیدی تحت رهبری روحانیت را از شاخص‌های مهم این حماسه‌ دانست و گفت: سردمداران رژیم طاغوت می‌پنداشتند که با سرکوب مردم قم در 19 دی ماه سال 56 سلطه آنان برای سالیان متمادی دیگر مهیا خواهد شد اما حرکت مردم دلاور آذربایجان در 29 بهمن، نقطه پایانی بر این تصور غلط گذاشت و با گسترش تظاهرات به شهرهای مختلف و برپایی آیین‌های چهلم شهدا، نهضت خمینی کبیر (ره) به یک حرکت سراسری تبدیل شد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، قیام 29 بهمن را بیعت دوباره مردم آذربایجان با امام خمینی(ره) به‌عنوان مرجع دینی و رهبری سیاسی عنوان کرد و تاکید نمود: نقش روحانیت مبارز و پیرو امام راحل به ویژه نخستین شهید محراب، آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی(ره) در سازماندهی و هدایت این قیام چنان برجسته بود که هیچ کس نتوانست در اسلامی بودن حرکت و رهبری روحانیت در آن، خدشه و خللی وارد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی، هوشیاری و درک موقعیت، حفظ روحیه انقلابی و تعهد دینی مردم آذربایجان را از ویژگی‌های برجسته اعتقادی، ‌اجتماعی و فرهنگی مردم این دیار اعلام کرد و گفت: دیدار همه ساله مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری، میثاق دوباره آنان با ولایت و اعلام وفاداری و پایبندی مجدد به اصول و آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

شایق با اشاره به فشارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان برای مایوس کردن مردم از نظام اسلامی و راه پیموده شده در سی و پنج سال گذشته گفت: درک هوشمندانه این موضوع و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی، رسالت تاریخی ملت ایران است و مردم فهیم آذربایجان با هوشیاری و قدرت تحلیلِ تحسین برانگیز خود نشان داده‌اند که همواره متوجه دسیسه‌های شیطانی سلطه جویان بوده و فریب تبلیغات و اقدامات آنان در عرصه جنگ نرم را نخواهند خورد.


نوشته شده در   شنبه 28 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode