ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 آبان 1391     |     کد : 45781

نظارت بر فعالیت هیئتهای مذهبی/ عزاداری خیابانی بعد از ساعت 24 تخلف است

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از نظارت بر فعالیت هیئتهای مذهبی در ماه محرم خبر داد و گفت: دسته های عزاداری خیابانی در ایام ماه محرم ایجاد راهبندان و مزاحمت نکنند.

 خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از نظارت بر فعالیت هیئتهای مذهبی در ماه محرم خبر داد و گفت: دسته های عزاداری خیابانی در ایام ماه محرم ایجاد راهبندان و مزاحمت نکنند.
حجت الاسلام میکائیل اسکندری امروز درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل جلسات آموزشی و توجیهی قبل از آغاز ماه محرم با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری و مسئولان هیئات مذهبی تصریح کرد: متاسفانه شاهد برخی تخلفات از سوی دسته های عزاداری هستیم.

اسکندری اظهار داشت: ادامه عزاداری پس از ساعت 24 و استفاده از ابزار غیر متعارف و ایجاد ناهنجاری های صوتی و راهبندان خیابانی از جمله تخلفات هیئات مذهبی است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل ستاد ساماندهی شئون مذهبی خبر داد و گفت: این ستاد متشکل از نمایندگان دادگستری ، فرماندهی نیروی انتظامی استان ، راهور آذربایجان شرقی ، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ابراز داشت: اکیپ های نظارتی ستاد ساماندهی شئون مذهبی هر شب با بازرسی میدانی در دهه اول ماه محرم از ایجاد مزاحمت توسط دسته های عزاداری خیابانی جلوگیری خواهند کرد.

اسکندری رعایت نکات ایمنی در بستن داربست ها و اجرای مراسم عزاداری را الزامی دانست و افزود: ازدحام مردم در محل عزاداری های خیابانی، احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد.

وی همچنین از ثبت سه هزار و 700هیئت مذهبی در آذربایجان شرقی خبر داد و تشریح کرد: از این تعداد هزار و 700هیئت مذهبی در کلانشهر تبریز به ثبت رسیده است.


نوشته شده در   يکشنبه 21 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode