ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 آبان 1391     |     کد : 45666

کشور افسانه های شرقی میزبان صنایع دستی هنرمندان آذربایجان شرقی می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور هنرمندان رشته های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه صنایع دستی شهر پکن کشور خبر داد.

 خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور هنرمندان رشته های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه صنایع دستی شهر پکن کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی با اعلام این خبر افزود: رشته های هنری سنتی مختلفی از آذربایجان شرقی در کشور چین به نمایش در می آیند.

وی یادآور شد: استان آذربایجان شرقی در این نمایشگاه با ارائه رشته های هنری مانند سراجی سنتی، چاپ باتیک، ورنی بافی، گلیم، نقره، سفال و سرامیک، تراش سنگ و همجوشی شیشه توانمندی هنری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان این کشور قرار می دهند.

محمدی حضور در نمایشگاههای تخصصی را از جمله برنامه های دائمی هنرمندان استان دانست و گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی به دلیل اهمیت آشنایی سایرکشورها با توانمندی ها و جاذبه های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع دستی پکن با حضور هنرمندانی از آذربایجان شرقی، اوایل دی ماه سال جاری در کشور چین برگزار خواهد شد.

مرمت سرای میرابوالحسن بازارتاریخی و جهانی تبریز به اتمام رسید

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پایان عملیات مرمتی سرای میرابوالحسن بازار جهانی تبریز خبر داد.

تراب محمدی افزود: آسیب های وارد شده به ایوان ضلع شمالی کاروانسرا در طول زمان آن را در معرض ریزش و تخریب قرار داده بود که با عملیات مرمتی حفاظت و استحکام بخشی شد.

محمدی با بیان اینکه کاروانسرای میر ابوالحسن طبق قرائن و شواهد معماری ایوان های دیگری هم داشته است، یادآور شد: به نظر می رسد سایر ایوان ها در طول زمان تخریب شده و تنها این تک ایوان باقی مانده بود که با تلاش مرمت گران سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی احیا و حفاظت شد.

وی با بیان اینکه دو ماه برای آسیب شناسی و طراحی مرمت این ایوان زمان صرف شده است، مدت زمان اجرای عملیات استحکام بخشی و مرمتی را روی این اثر چهار ماه عنوان کرد.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان با اشاره به قدمت قاجاری سرای میر ابوالحسن، آن را یکی از سراهای زیبا و مهم بازار خواند و یادآور شد: این ایوان با ارتفاع 13 متر دارای کاربندی های برجسته، یک شمسه، آجرهای خفته و راسته حصیری روی بدنه و نما و نیز تاقی ترکیبی دارای زیبایی های بصری مورد توجهی است.

یادآور می شود، بازار ثبت جهانی شده تبریز از بیش از 160 عنصر ، 16 راسته، 14 دالان، 20 تیمچه، 25 سرا و 14 مسجد تاریخی تشکیل شده است.



نوشته شده در   پنجشنبه 18 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode