ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 آبان 1391     |     کد : 44791

عرفان‌های نوظهور سوپرمارکت‌های معنوی غرب هستند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عرفان‌های نوظهور و مکاتب موسوم به جریان‌های معنوی را سوپرمارکت‌های معنوی غرب برای دوری از معنای حقیقی عرفان و خداوند در جامعه اسلامی خواند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عرفان‌های نوظهور و مکاتب موسوم به جریان‌های معنوی را سوپرمارکت‌های معنوی غرب برای دوری از معنای حقیقی عرفان و خداوند در جامعه اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام محمدجواد ادب در همایش یک روزه بررسی عرفان‌های نوظهور که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شده بود، با اشاره به ترویج نوع جدیدی از عرفان در جامعه امروز که با مفاهیم غربی و شرقی التقاط یافته است، خاطرنشان کرد: دشمن در صورت و سیمایی دلپذیر، عرفانی کاذب را به جامعه ارائه کرده است که با مفهوم واقعی آن فاصله دارد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران همچنین با تاکید بر جذابیت‌های عرفان اسلامی، تاکید کرد: آشنایی جامعه با عرفان اسلامی می‌تواند موجبات علاقمندی و پیگیری این حوزه را به همراه داشته باشد.

ادب در پاسخ به سئوالات مستمعان و دانشجویان حاضر در جلسه گفت: هر اندازه فضای آگاهی‌بخشی در بین مردم و جامعه در رابطه با عرفان‌های نوظهور و بی‌اساس بودن آنها افزایش یابد، گرایش جامعه به خصوص قشر جوان به این افکار کاهش می‌یابد.

وی بر نقش مهم رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌توانند زمینه‌های مختلف این گونه تفکرات را برای مردم روشن کرده و موجبات افزایش شناخت و آگاهی عمومی را در مورد عرفان‌های نوظهور فراهم آورند.

ادب با بی‌اساس خواندن مدیریت متافیزیک، اظهار کرد: عالم متافیزیک بر ما محاط است و مدیریت از طرف انسان ممکن نبوده و از جمله مواردی که در این خصوص در جامعه مطرح می‌شود، احضار روح است که مثل سایر عرفان‌های نوظهور دیگر غیرواقعی است.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی نویسندگان به خصوص غربی‌ها و بهره‌برداری‌های نادرست از عرفان اسلامی، بیش از 45 درصد فیلم‌های سینمای هالیوود را فیلم‌های ماوارئی معرفی کرد و از سه‌گانه مرد عنکبوتی به عنوان شاهدی بر این مثال نام برد.

همایش یک روزه بررسی عرفان‌های نوظهور به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در سالن شهید شفاعی دانشگاه تبریز برگزار شد. 


نوشته شده در   جمعه 5 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode