ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مهر 1391     |     کد : 44472

ضرورت توجه به محورهای 20 گانه فرهنگی ارائه شده توسط رهبر انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی مسئولان فرهنگی کشور و مدیران تبلیغات اسلامی به رفع کاستی ها در زمینه محورهای 20 گانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی مسئولان فرهنگی کشور و مدیران تبلیغات اسلامی به رفع کاستی ها در زمینه محورهای 20 گانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب شد.
به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید عظیمی امروز شنبه در جمع روسا و سرپرستان ادارات تبلیغات اسلامی استان با بیان این مطلب گفت: نقش دستگاه های اجرایی فرهنگی به ویژه تبلیغات اسلامی در جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بی بدیل است از این رو باید ما نیز در استان تمام همت خود را صرف عملیاتی کردن فرمایشات ایشان به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: سفر معظم له به خراسان شمالی علاوه بر آنکه برکات بسیاری برای بخش های مختلف کشور به همراه داشت برکتی بزرگ در زمینه احیای فرهنگ اسلامی در بین هموطنان عزیزمان دارد که سنگینی آن بر روی دوش روحانیت بیش از پیش است.

عظیمی با تاکید بر اینکه توجه به محورهای 20 گانه مورد نظر رهبر انقلاب حاکی از اهمیت آموزه های اسلامی در رعایت اخلاق اجتماعی و فردی است ادامه داد: در شرایط کنونی که غرب با تمام توان در صدد غالب کردن ظواهر خود بر جامعه ماست باید بکوشیم تا غنای فرهنگی نسل امروز را به عنوان ریشه نسل های آینده افزایش دهیم و معیارهای والای اسلامی و انسانی را در بطن جامعه جاری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین اضافه کرد: منابر ما باید توام با اشارات مختلفی در خصوص اخلاق اسلامی و ضرورت حسن معاشرت مردم با یکدیگر باشد چرا که همین فرهنگ اسلامی اکنون از مرزهای بلاد اسلامی گذشته و در آن سوی آبها با نفوذ در جان جوانان اروپایی و آمریکایی آنها را به تحرک وا داشته است.

عظیمی تصریح کرد: مردم باید در پای منابر الگوهای اخلاق اسلامی را درک کنند و آن را در معاشرت های روزانه خود به کار گیرند و این امر خطیر وظیفه دستگاه تبلیغات اسلامی و مرتبطان با آن است.

وی ابراز داشت: الگوهای اسلامی علاوه بر ترویج در مساجد باید از طریق روحانیون در هیئات مذهبی نیز ترویج شود چرا که این هیئات و حسینیه ها امید جوانان برای در امان ماندن از شر وسوسه های شیطان و شیطان صفتان است و دارای ظرفیت های اخلاقی عمده ای در خود هستند.

عظیمی همچنین بر تاثیر تولید آثار فرهنگی با محتوای اخلاق اسلامی تاکید کرد و گفت: غفلت از این امر عوارض جبران ناپذیری دارد و انجمن شاعران اهل بیت که زیر نظر این اداره کل در استان فعال است می تواند قسمتی از بار این وطیفه خطیر را بر دوش کشد.

وی در پایان خواست تا محورهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب با تشکیل اتاق فکری در میان روسا و سرپرستان استانی این اداره کل مورد بررسی و ماحصل آن در اختیار روحانیون برای بیان در منابر و هیئات مذهبی قرار گیرد.


نوشته شده در   شنبه 29 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode