ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391     |     کد : 42434

امام جمعه تبریز: بوی مرگ نظام اقتصادی و سرمایه‌داری غرب به مشام می‌رسد

امام جمعه تبریز با اشاره به بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا گفت: بوی مرگ نظام اقتصادی و سرمایه‌داری غرب به مشام می‌رسد.

 امام جمعه تبریز با اشاره به بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا گفت: بوی مرگ نظام اقتصادی و سرمایه‌داری غرب به مشام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در آیین گشایش اجلاس نم اظهار کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران اتفاق بسیار مهم و کم نظیری در تاریخ کشور بود، و در واقع برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران کشیدن خط بطلان به طرح موضوع انزوای ایران در نظام بین‌الملل بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های اجلاس غیرمتعهدها در تهران و تفاوت آن با اجلاس قبلی افزود: با توجه به اینکه ریاست دوره قبل اجلاس بر عهده حسنی مبارک بود، اینک با توجه به شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه و ریاست اجلاس نم بر عهده ایران، در واقع این اجلاس کشیدن آمریکا از بلندی 2001 به دره 2012 است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه ریاست ایران بر این اجلاس زمینه را برای نمود و بروز پررنگ‌تر جنبش غیرمتعهدها در جهان فراهم می‌کند، افزود: زمینه مدیریت جهان توسط این جنبش ایجاد شده است.

امام جمعه تبریز گفت: مردم جهان از اینکه سرنوشت جهان فقط توسط چند کشور در سازمان ملل تعیین شود خسته شده‌اند و با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران به مدیریت جهانی می‌اندیشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه همزمان با برگزاری این اجلاس شاهد بحران بی‌سابقه اقتصادی در اروپا و آمریکا هستیم گفت: بوی مرگ نظام اقتصادی و سرمایه‌داری غرب بلند شده و به مشام می‌رسد.

وی با بیان اینکه دوسوم مسئولان کشورهای دنیا در این اجلاس حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این اجلاس انتقادات صریح و علنی علیه آمریکا مطرح شد و شخصیت‌های بسیاری مانند دبیر کل سازمان ملل شنونده این انتقادات بودند.

آیت الله مجتهدشبستری به اعتراف دشمنان در موفقیت برگزاری این اجلاس توسط ایران اشاره و تاکید کرد: این اجلاس موجب شد توطئه‌های غرب علیه ایران خنثی و همه بافته‌های آنها پنبه شود و در حقیقت طبق اعتراف دشمنان ایران آخرین میخی بود که بر تابوت سیاست‌های غرب کوبیده شد.

وی تصریح کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس غیرمتعهدها در تهران سیلی محکمی بر تحریم‌های آمریکا و اسرائیل و گوش مالی ایران به گروه 5+1 بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برگزاری شکوهمند اجلاس جنبش عدم تعهد با وجود کارشکنی مستکبران و مغرضان باعث افزایش اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل شده است.

خطیب جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام مردم در 17 شهریور گفت: شهادت بیش از چهار هزار نفر در تظاهرات این روز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی همچنین به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان کرد: حضرت امام جعفر صادق(ع) مکتب اهل بیت(ع) را به خوبی ترویج و معرفی کرده و چهار هزار راوی نیز از آن حضرت روایت نقل می‌کردند.

آیت الله شبستری بر لزوم برگزاری بر هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی شهید محراب خواستار شرکت باشکوه مردم تبریز در مراسم گرامیداشت این شهید محراب در روز دوشنبه بیستم شهریور شد.


نوشته شده در   جمعه 17 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode