ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 شهريور 1391     |     کد : 41808

کنگره بزرگ شعر عاشورايي در تبريز برگزار مي شود

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: کنگره بزرگ شعر عاشورايي همچون سال‌هاي گذشته در تبريز برگزار مي شود.

حجت‌الاسلام حميد‌عظيمي:
کنگره بزرگ شعر عاشورايي در تبريز برگزار مي شود
مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: کنگره بزرگ شعر عاشورايي همچون سال‌هاي گذشته در تبريز برگزار مي شود.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي، حجت‌الاسلام عظيمي مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي با اعلام اين خبر اظهار داشت: کنگره شعر عاشورايي در دو بخش«شعر» و «مقاله»برگزار مي‌شود و از هم اکنون شاعران، نويسندگان، محققان استان مي‌توانند آثار خود به دبيرخانه اين کنگره ارسال کنند.


حجت الاسلام حميد عظيمي درباره موضوع اشعار و مقالات کنگره گفت : در زمينه اشعار که به زبان‌هاي فارسي و آذري است تنوع موضوع گسترده است و شاعران مي‌توانند در موضوعات گوناگون مرتبط با واقعه عاشورا توصيف نبردها، توصيف شخصيت‌ها و حوادث و... سروده‌هاي خود را به دبيرخانه ارسال کنند.


مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي افزود: در زمينه موضوعات پيشنهادي براي مقاله نويسي ، موضوعات مهم و تازه مانند « آسيب شناسي اشعار عاشورايي » ، « نقش شاعران اهل بيت در انتقال پيام کربلا درتاريخ » ، « بررسي تاريخي و ريشه‌هاي شمايل نگاري در اسلام و به‌ويژه نهضت عاشورا » ، « بررسي مستندات تاريخي و شرعي ابزار آلات مورد استفاده در برخي عزاداري ها مانند طوق ، گهواره ، طبل و... ، فرصت‌ها و تهديدهاي جلسات خانگي بانوان در خصوص سوگواري حضرت سيدالشهدا عليه اسلام »،« تحليل فرصت ها و تهديدهاي واقعه عاشورا در فضاهاي مجازي از جمله موضوعاتي است كه در اولويت قرار دارد و پژوهشگران مي‌توانند از زواياي مختلف اين موضوعات را مورد بررسي وکنکاش و تحليل قرار دهند.


حجت الاسلام عظيمي درباره زمان ارائه آثار به کنگره شعر عاشورايي اظهار داشت : مهلت ارسال آثار تا 20 مهر ماه 1391 است که با عنايت به زمان کوتاهي که بعد از اين تاريخ تا برگزاري کنگره خواهيم داشت اين مهلت قابل تمديد نخواهد بود .


نوشته شده در   يکشنبه 5 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode