ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1391     |     کد : 40715

سازمان کنفرانس اسلامی عملکرد ضعیفی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ، عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی را ضعیف خواند و گفت : سازمان کنفرانس اسلامی تا کنون نتوانسته جنایات حکومت های مستبد در جهان را متوقف کند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ، عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی را ضعیف خواند و گفت : سازمان کنفرانس اسلامی تا کنون نتوانسته جنایات حکومت های مستبد در جهان را متوقف کند.
به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه خود با اعضای هیات امنای دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت : روح اومانیستی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر سایه افکنده است که کاملا برخاسته از فرهنگ و فلسفه غرب است.

وی گفت: مهم ترین تفاوت حقوق بشر در فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی این است که منشا حقوق بشر در غرب برخاسته از سلایق و تفکرات انسانی است که کلا با فرهنگ غربی در این خصوص متناقض است.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به رفتارهای حضرت علی (ع) با مجروحین دشمنان که نمونه بارز حقوق بشر است گفت : در هیچ کدام از ادیان احکام و قوانین حقوق بشر به اندازه اسلام کامل نیست .

وی ضمن بیگانه خواندن فرهنگ غربی با حقوق بشر گفت: برای اینکه ما و غربی ها با نمونه های عملی حقوق بشر آشنا شویم مهم ترین منبع اسلام و و سیره اسلامی است.

آیت الله مجتهدشبستری ضمن معرفی اسلام به عنوان پایه گذار حقوق بشر گفت: اسلام علاوه بر اینکه به حقوق اسلامی اهمیت می دهد در کنار آن به حقوق انسانی نیز اهمیت ویژه ای داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی بر پایه اعلامیه حقوق بشر اسلامی مصوب قاهره خیلی ضعیف است و جنایت های رخ داده در کشورهای اسلامی نظیر عربستان ، بحرین و مخصوصا میانمار حاکی از این امر است.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود گفت: باید کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند و قوانین حقوق بشر اسلامی را عملیاتی کنند و به جنایتکاران مستبد جهان اجازه ارتکاب جنایات بر علیه مسلمانان را ندهند.


نوشته شده در   دوشنبه 16 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode