ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 مرداد 1391     |     کد : 40164

مسجد کبود تبریز پذیرای مهمانان ماه خداست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مسجد کبود تبریز با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، پذیرای مهمانان ماه خداست.

با نمایش شکوه جمعیت نمازگزار در شبستان فیروزه جهان اسلام
مسجد کبود تبریز پذیرای مهمانان ماه خداست 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مسجد کبود تبریز با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، پذیرای مهمانان ماه خداست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در در بازدید از پروژه مرمت مسجد کبود تبریز اظهار کرد: با پایان یافتن بخشی از پروژه عظیم مرمت مسجد کبود تبریز ، این اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار جهانی با برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری مذهبی پذیرای روزه داران، شهروندان و گردشگران در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی در ایام ماه مبارک رمضان و عید ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برای شهروندان و مهمانان در فیروزه جهان اسلام اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت با شکوه ظهر و عصر در شبستان و صحن این مسجد تاریخی یکی از برنامه‌های ثابتی است که از روز نخست ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

محمدی همچنین از برگزاری جشن‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت اعیاد این ماه در صحن مسجد کبود تبریز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان آذربایجان‌شرقی اجرای مولودی خوانی، تواشیح و سایر برنامه‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های اعیاد و روزهای مبارک ماه رمضان عنوان کرد.

محمدی مسجد کبود تبریز را به دلیل زیبایی‌ها، عظمت، شکوه و تاریخی که دارد به حق شایسته عنوان فیرزوه جهان اسلام خواند و گفت: تنوع و ظرافت کاشی‌کاری و انواع خطوط به‌کار رفته در آن و به‌ خصوص به دلیل رنگ لاجوردی کاشی‌کاری‌های معرق آن سبب شده‌است که به «فیروزه اسلام» شهرت یابد و همین زیبایی‌ها و روح ملکوتی جاری در آن روح زیبای نیایش و عبادت را به ویژه در روزهای ماه مبارک رمضان برای نمازگزاران به ارمغان می‌آورد.

مسجد کبود تبریز طبق کتیبه سردر آن در سال 870 هجری قمری و 1465 میلادی و در زمان سلطان جهانشاه مقتدرترین حکمران سلسله قره‌قویونلو و به دستور دختر او صالحه خانم بنا شده‌ و به فیروزه جهان اسلام معروف است که به دلیل زیبایی و تاریخ و معماری بی‌نظیرش همه ساله گردشگران و

علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode