ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 خرداد 1391     |     کد : 38104

133 نشریه در آذربایجان‌شرقی مجوز فعالیت دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان از نظر کمیت نشریات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، گفت: در حال حاضر 133 نشریه در استان مجوز فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی: 133 نشریه در آذربایجان‌شرقی مجوز فعالیت دارند 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان از نظر کمیت نشریات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، گفت: در حال حاضر 133 نشریه در استان مجوز فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" اظهار داشت: از این تعداد نشریه، 8 نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت دارند و به‌صورت روزانه منتشر می‌شوند.

وی همچنین از مجوز 40 هفته‌نامه، 39 فصلنامه، 29 ماهنامه، 3 دو هفته‌نامه، 7 دو فصلنامه، 4 دو ماهنامه، 1 دوشماره در هفته و 2 سه شماره در هفته در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع از 133 نشریه دارای مجوز 99 نشریه منتشر می‌شوند.

داننده افزود: توزیع 48 نشریه از موارد یاد شده با گستره سراسری، 28 نشریه با گستره شمالغرب کشور، 15 نشریه با گستره استانی و 6 نشریه با گستره برون‌مرزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از 133 نشریه یاد شده 45 نشریه به‌صورت دوزبانه و فارسی – آذری، 5 نشریه به زبان انگلیسی، 19 نشریه به زبان انگلیسی – فارسی و 1 نشریه به زبان عربی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی افزود در سال 1390، هفت نشریه علمی – تخصصی در سطح استان مجوز فعالیت دریافت کردند و 174 نشریه نیز در انتظار دریافت مجوز هستند.

داننده همچنین از فعالیت 11 خبرگزاری رسمی در سطح استان خبر داد.

وی تعداد دکه‌های مطبوعاتی فعال در سطح استان را نیز 134 دکه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: در برهه کنونی جهان و با توجه به گسترش روزافزون ارتباطات در عرصه‌های مختلف، بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه به موقعیت، نقش و مسئولیت مطبوعات به منظور تدوین استراتژی توسعه فرهنگی،‌ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... در جامعه احساس می‌شود.

وی همچنین وضعیت انتشار مطبوعات استانی را از لحاظ کمی و کیفی مطلوب ارزیابی کرده و گفت: پس از استان‌های قم، ‌اصفهان و خراسان‌رضوی، استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ کمیت نشریات منتشر شده در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

داننده تاکید کرد: مطبوعات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های جمعی،‌ نقش مهمی در شکل‌گیری واقعیت‌های اجتماعی دارند و باید با انعکاس درست واقعیت‌ها زمینه تعالی ایران اسلامی را فراهم کنند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 24 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode