ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391     |     کد : 35812

دیابتی ها و افراد کم خون کلم بروکلی بخورند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب گفت: كلم بروكلی در گروه سبزیجات قرار گرفته و مانند سایر سبزیجات به مصرف آن تاكید بسیار فراوان می شود. این نوع سبزی با توجه به تركیبات ارزشمند آن فواید بی شماری برای سلامت انسان دارد.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب گفت: كلم بروكلی در گروه سبزیجات قرار گرفته و مانند سایر سبزیجات به مصرف آن تاكید بسیار فراوان می شود. این نوع سبزی با توجه به تركیبات ارزشمند آن فواید بی شماری برای سلامت انسان دارد.

وی افزود: هر 100 گرم از این نوع كلم حاوی 43 كیلو كالری انرژی بوده كه حاوی فیبر خوراكی نسبتا خوب و بالایی در حد 4 گرم می باشد و به همین دلیل نقش بسیار مناسب و خوبی جهت پیشگیری از بروز سرطانهای دستگاه گوارش، كاهش جذب قند در افراد دیابتی، كاهش كلسترول و چربی های اضافه خون در بیماران قلبی و عروقی دارد.این كارشناس تغذیه ادامه داد: آهن موجود در كلم بروكلی نسبت به سایر سبزیجات قابل توجه بوده به طوری كه در 100 گرم كلم بروكلی حدود یك و نیم میلی گرم آهن وجود دارد كه می تواند نقش خوبی در تامین افراد كم خون داشته باشد.

نقیایی خاطرنشان كرد: كلم بروكلی پتاسیم نسبتا بالایی به میزان 389 میلی گرم دارد و از آنجایی كه پتاسیم برای بیماران قلبی و عروقی مناسب می باشد، مصرف این نوع كلم برای این بیماران مفید است.این كارشناس تغذیه اضافه كرد: همچنین ویتامین های بسیار ارزشمندی در كلم بروكلی یافت می شود كه عبارتند از ویتامین A و پیش سازهای آن كه نسبت به سایر سبزیجات مقادیر بالاتری در كلم بروكلی دیده می شود كه نقش بسیار مهمی در از بین بردن عفونت، كمك به بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

وی افزود: حدود 300 میكروگرم ویتامین K در كلم بروكلی وجود دارد كه می تواند نقش مناسبی در پیشگیری از خونریزی ها داشته باشد. همچنین ویتامین C آن نیز در بین سبزیجات حاوی مقادیر خوبی یعنی 85 میلی گرم است.وی ادامه داد: همچنین 60 میلی گرم اسید فولیك در كلم بروكلی وجود دارد. وجود ویتامین های نام برده مانند ویتامین C و پیش سازهای ویتامین A بهترین آنتی اكسیدانهای طبیعی بوده كه می تواند نقش موثری در پیشگیری از بروز انواع سرطانها داشته باشد.نقیایی تصریح كرد: همچنین ماده ای به نام سولفورافان در كلم بروكلی به وفور یافت می شود كه از تكثیر و پیشرفت سلولهای سرطانی جلوگیری می كند و به دلیل وجود این ماده، تركیبات این سبزی را یكی از مواد غذایی بسیار موثر به عنوان ضد سرطان می شناسند.


نوشته شده در   سه شنبه 5 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode