ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35511

تشخيص پياز خوب از بد

پیاز پر از ویتامین‌های A و B و C، قند، كلسیم، ید، سیلیس، تركیبات گوگردی و املاح سدیم، آهن و فسفر است؛ منبعی سرشار از فلاونوئید و فنول به شمار می‌رود كه از سرطان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی جلوگیری كرده، خاصیت آنتی‌اكسیدانی نیز دارد.

جام جم آنلاين: پیاز پر از ویتامین‌های A و B و C، قند، كلسیم، ید، سیلیس، تركیبات گوگردی و املاح سدیم، آهن و فسفر است؛ منبعی سرشار از فلاونوئید و فنول به شمار می‌رود كه از سرطان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی جلوگیری كرده، خاصیت آنتی‌اكسیدانی نیز دارد.
سازمان جهانی بهداشت هم مصرف عصاره آن را هنگام بروز سرفه و سرماخوردگی ، ملتهب شدن برونش‌ها و بروز آسم توصیه كرده است.

خیلی از مردم پیاز می‌خرند و پیاز می‌خورند، اما برخی شاید اصلا ندانند كه چه پیازی خوب است و چطور باید آن را نگهداری كرد. این نكات را بخوانید تا بدانید:

هیچ شیار یا شكافی نباید روی پیاز خوب دیده شود.باید پوستی ترد و خشك داشته باشد. پیازهای جوانه زده، نخرید. دقت كنید پيازها در محل مرطوب نگهداری نشده و دارای لكه‌های كپك نباشند.

پیازهايي كه گردن باریكشان مرطوب و همراه با لكه‌های سیاه است، انتخاب مناسبی برای خرید و نگهداری به شمار نمی‌روند.

پیازهای تند مثل پیاز زرد، ماندگاری بیشتری دارند و پیازهای شیرین، مثل پیاز سفید را در مدت كوتاه‌تری باید استفاده و نگهداری كرد. در ذخیره پیاز، حواستان باشد كه آنها را دور از سیب‌زمینی نگه‌دارید.

جذب رطوبت و بویژه گاز اتیلن در این حالت، باعث خرابی سریع‌تر پیاز می‌شود. پیاز پوست‌كنده را فقط برای استفاده در وعده بعدی غذا ذخیره كنید؛ آن هم اگر در كیسه بسته شده پلاستیكی یا ظرفی دربسته و درون یخچال نگه ‌دارید زیرا اكسیده ‌شدن باعث از دست رفتن مواد مفید آن می‌شود.

به یاد داشته باشید كه پیاز را هیچ‌گاه در ظروف فلزی نگه ندارید. فلزات سبب تغییر رنگ پیاز می‌شوند.(جام جم)


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode