ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 اسفند 1390     |     کد : 33903

مقبره‌الشعرای تبریز در ایام نوروز پذیرای میهمانان داخلی و خارجی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مقبره‌الشعرای تبریز به‌عنوان شاخص‌ترین جاذبه گردشگری استان در ایام نوروز پذیرای میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مقبره‌الشعرای تبریز به‌عنوان شاخص‌ترین جاذبه گردشگری استان در ایام نوروز پذیرای میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: در طول سال 90 بیش از 500 هزار میهمان داخلی و خارجی از مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرای تبریز بازدید کرده‌اند که از این میان بیش از یک‌هزار و 500 نفر در روز اول فروردین از این مجموعه دیدن کردند.

وی، میزان میهمانان خارجی بازدیدکننده از این مجموعه را 20 درصد عنوان کرد و گفت: بیشتر این میهمانان از کشورهای همجوار مانند جمهوری آذربایجان، نخجوان و ترکیه هستند.

داننده افزود: در طول سال بازدیدکنندگان داخلی در قالب تورهای گردشگری همچنین دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌های کشور از مقبره‌الشعرا دیدن می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به پیشرفت اجرای طرح مقبره‌الشعرای تبریز گفت: در سال جاری بنای این مجموعه تاریخی فرهنگی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به طور کامل مرمت شده و از لحاظ فرهنگی نیز غنی‌سازی شده است.

وی، ایجاد ویترین‌های کتب شعرای معاصر، نورپردازی مناسب داخل بنا و نصب ده‌ها اثر هنری از هنرمندان استان در این مجموعه را از دیگر فعالیت‌های انجام یافته در مقبره‌الشعرای تبریز عنوان کرد.

داننده همچنین با اشاره به اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی" از ایجاد موزه‌هایی خاص برای مشاهیر استان خبر داد و افزود: در این موزه‌ها آثار بزرگان دینی، ‌علمی، ‌ادبی و هنری استان و فیلم‌های مستند و نقاشی‌های مرتبط با آنان به نمایش گذاشته شده و کتاب‌هایی در رابطه با بیوگرافی آنها به پنج زبان زنده دنیا منتشر می‌شود.

مقبره‌الشعرای تبریز آرامگاه شاعران نامی کشور از جمله شهریار، خاقانی شروانی، اسدی طوسی، قطران تبریزی و ...است که در ضلع شمالی بقعه سیدحمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.

مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا قبلاً به نام حضیره‌الشعرا (مکان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه حدود 400 شاعر و عارف نامی برای تمام مردم ایران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره‌الشعرا تغییر نام یافت.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode