ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1390     |     کد : 32690

حضور شعرای 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از حضور 25 شاعر از 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر خبر داد.

 
خبرگزاری مهر: دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از حضور 25 شاعر از 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر ، رضا حمیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 55 هزار شعر از یک هزار و 451 شاعر به دبیرخانه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال شده است که پس از سه مرحله داوری 15 شاعر به‌عنوان شعرای برتر این جشنواره در اول اسفندماه امسال و همزمان با آیین اختتامیه جشنواره یاد شده در تهران معرفی می‌شوند.

وی به حضور فعال شعرای استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی پس از تهران اشاره کرد و گفت: ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال نسبت به جشنواره سال قبل رشد 30 درصدی و نسبت به جشنواره دو سال قبل نیز رشد 150 درصدی دارد.

حمیدی افزود: آثار ارسالی در قالبهای کلاسیک، نیمایی و آزاد، کودک و نوجوان و سرود و ترانه بوده است، ضمن اینکه امسال بخش پژوهش نیز به جشنواره افزوده شده است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره شعر فجر در 9 استان کشور گفت: این برنامه با هدف تمرکز زدایی و با توجه به شاخصهایی همچون زبان، قومیت، فرهنگ و همجواری استانها طراحی و اجرا شده است.

حمیدی افزود: در جشنواره امسال 750 فرصت شعر خوانی به شاعران داده شده و در بخش بین الملل 25 شاعر از 17 کشور جهان همچون ایتالیا، لهستان، دانمارک، هند، پاکستان و... حضور دارند.

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر همچنین از برگزاری دو همایش علمی همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: این دو همایش شامل "زین قند پارسی" که در آن به بررسی جایگاه شعر فارسی در جهان پرداخته می شود و 28 بهمن در استان فارس برگزار می‌شود و دیگری همایش "بیداری اسلامی و شعر" که 30 بهمن ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

حمیدی افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه شعر نیز برپا خواهد شد که در آن از بهترین آثار شاعران برجسته و پیشکسوت کشور که با خط خودشان نگاشته شده و همزمان با آئین اختتامیه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode