ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 بهمن 1390     |     کد : 31653

150 برنامه فرهنگی در آذربایجان‌ شرقی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: دهه فجر امسال 150 برنامه فرهنگی توسط این اداره کل برگزار خواهد شد که در همین راستا بر کیفیت، ‌محتوا و تاثیرگذاری برنامه‌ها تاکید داریم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: دهه فجر امسال 150 برنامه فرهنگی توسط این اداره کل برگزار خواهد شد که در همین راستا بر کیفیت، ‌محتوا و تاثیرگذاری برنامه‌ها تاکید داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی،‌ علی داننده اظهار کرد: شعر انقلاب، زبان گویا و رسای انقلاب اسلامی بوده و ظرف مناسبی برای تبیین اهداف متعالی این حرکت الهی و انسان‌ساز است.
وی افزود: شعرا با توجه به زبان رسا،‌ بلیغ و شیوای خود می‌توانند نقش موثری در صدور فرهنگ انقلاب داشته باشند.
داننده گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر و در آستانه برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جشنواره منطقه‌ای شعر با موضوع دهه فجر در 9 استان کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره شعر فجر شمالغرب کشور نیز با محوریت آذربایجان‌ شرقی و با حضور استان‌های آذربایجان‌ غربی‌، اردبیل و زنجان برگزار می‌شود.
داننده خاطرنشان کرد: جشنواره شعر فجر در زمینه ارتقا سطح کیفی و کمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هرچه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی و ثروت ملی برگزار می‌شود.
داننده ملت را صاحبان اصلی انقلاب و بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه را مولفه پویا و کانونی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی با تاکید بر اجرای کیفی برنامه‌های دهه فجر گفت: برگزاری برنامه‌های مرتبط با ایام دهه فجر باید به گونه‌ای باشد که هویت دینی، اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب را به نسل جوان انتقال دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین نسل سوم و چهارم انقلاب را نسلی آگاه دانست که درک عمیقی از فضای سیاسی و فرهنگی دارند و در سایه شایستگی‌های فراوان خود موفقیت‌های چشمگیری را برای ایران اسلامی رقم می‌زنند.

* اجرای 150 برنامه فرهنگی در دهه فجر
داننده گفت: در دهه فجر سال‌ جاری 150 برنامه فرهنگی توسط این اداره کل برگزار خواهد شد که در همین راستا بر کیفیت ، ‌محتوا و تاثیرگذاری برنامه‌ها تاکید داریم.

* تدوین کتاب 29 بهمن تبریز
داننده همچنین در ادامه از تدوین کتاب 29 بهمن در تبریز خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این کتاب که شامل انعکاس مبارزات و تلاش‌های مردم تبریز در راستای پیروزی انقلاب اسلامی است در سال ‌جاری رونمایی شود.
وی از تدوین برنامه پنجم فرهنگی این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: مراحل مقدماتی در این زمینه انجام شده که در همین راستا تولید بازی‌های رایانه‌ای و نیز برنامه‌های جدید مورد توجه است.
داننده اطلاع‌رسانی درست و صحیح و تبلیغات شایسته و مناسب را از مهم‌ترین مواردی دانست که در اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت.
شاعران علاقه‌مند می‌توانند مجموعه‌های شعر منتشر شده در فاصله زمانی 1389 و 1390 و یا حداکثر 20 قطعه شعر (از تازه سروده‌ها) را بنا به تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر تا 12 بهمن ماه سال ‌جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان امام خمینی (ره)، جنب کلانتر کوچه، خانه فرهنگ‌تبریز، اداره امور فرهنگی ارسال کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 2 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode