ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 دي 1390     |     کد : 30840

فاز اول موزه منطقه‌ای آذربایجان شرقی دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با پایان عملیات ساخت‌وساز، فاز نخست موزه منطقه‌ای استان همزمان با دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با پایان عملیات ساخت‌وساز، فاز نخست موزه منطقه‌ای استان همزمان با دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی شامگاه در بازدید مدیرکل موزه‌ها و و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور از روند ساخت این موزه اظهار کرد: ساخت مخزن امن موزه منطقه‌ای استان به عنوان فاز نخست این پروژه ملی منطقه‌ای به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: مخزن امن موزه منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از یک هزار و 200 متر مربع زیربنا و 300 متر مربع قسمت اداری طبقه اول تشکیل شده که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری
می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: این ساختمان علاوه بر خزانه و بخش اداری از دو آزمایشگاه مرمت شیشه و کاغذ و همچنین انبار سکه، پارچه، سفال و کارگاه مرمت‌گری و دستگاه هواساز تشکیل شده است.
رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مبلغ پیمان ساخت این مخزن امن بالغ بر 6 میلیارد و 460 میلیون ریال بوده که تاکنون بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
محمدی ساخت بنای اصلی موزه منطقه‌ای را در مرحله خاکبرداری عنوان کرد و گفت: فاز دوم موزه ساخت بنای اصلی است که در محیطی به مساحت 11 هزار متر مربع احداث خواهد شد.
وی مخزن موزه منطقه‌ای آذربایجان شرقی را از نظر وسعت در سطح کشور نمونه دانست و گفت: با انجام کار کاملا تخصصی، کف و دیوارهای این مخزن ضد اسید ساخته شده و میزان حفاظت و ایمنی آن در حد بسیار بالایی پیش‌بینی شده است.
محمدی آذربایجان شرقی را در امر موزه داری استانی توانمند توصیف کرد و گفت: موزه آذربایجان شهر تبریز از لحاظ ساختاری، ویترین بندی، نیروی انسانی و حفاظتی و همچنین اشیا نگهداری شده پس از موزه ملی تهران قابل توجه‌ترین موزه کشور است.
وی اظهار امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و افتتاح موزه‌های فرش و فازهای بعدی موزه منطقه‌ای آذربایجان شرقی، سال 91 سال خوبی برای موزه‌های استان و کشور خواهد بود. 


نوشته شده در   پنجشنبه 15 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode