ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1390     |     کد : 27979

افزایش 6 برابری صادرات فرش آذربایجان شرقی به خارج از کشور

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از افزایش شش برابری صادرات فرش استان با خارج از کشور خبر داد.

 رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از افزایش شش برابری صادرات فرش استان با خارج از کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، صادق نجفی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه شهرستان مراغه، هدف از برگزاری این مراسم را فرهنگ‌سازی برای تجلیل از تولید کنندگان، صادر کنندگان و بررسی مشکلات تولید و صادرکنندگان اعلام کرد.

70 درصد فرش تولیدی مراغه صادراتی است
نجفی گفت: بیشترین فرش صادراتی و سیب استان از مراغه اتفاق می‌افتد و بیش از 70 درصد این دو محصول تولیدی مراغه صادراتی است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به افزایش 130 درصدی افزایش صادرات گمرک مراغه افزود: گمرک مراغه با این میزان افزایش صادرات در بین گمرکات استان جایگاه نخست را کسب کرد.
نجفی گفت: با استقرار پایانه صاداراتی در مراغه صادرات این شهر در سطح کلان کشوری نیز 16 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین از افزایش شش برابری صادرات فرش استان به خارج از کشور خبر داد.

مجوزهای واردات و ثبت سفارش در مراغه صادر می‌شود
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد پایانه صادراتی و را‌ه‌اندازی مرکز صادرات و ترانشیپمنت در این شهرستان در راستای توسعه این منطقه صورت گرفته و تا اواخر سال ‌جاری نیز با موافقت رئیس گمرک کشور، مجوزهای واردات و ثبت سفارش در این شهرستان صادر می‌شود.
وی ادامه داد: تصحیح شیب راه آهن مسیر مراغه ـ تبریز که موجب کاهش زمان تردد از 2.5 ساعت به 1.5 ساعت می‌شود و صدور کارت بازرگانی و راه‌اندازی اتاق بازرگانی در این شهرستان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی بیشتر انجام می شود.
در این مراسم از سه صادر کننده نمونه، سه صادر کننده پیشکسوت با بیش از 50 سال صادرات و فعالان اقتصادی، کار آفرینان و فعالان نمونه بخش کشاورزی مراغه تجلیل و قدردانی شد.
موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شهرستان مراغه که در جنوب غربی استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است از شمال به شهرستان تبریز و از شرق به شهرستان‌های هشترود و چاراویماق و بستان‌آباد، از غرب به شهرستان‌های عجب‌شیر و بناب و از جنوب به شهرستان‌های ملکان و میاندوآب و صائین‌دژ محدود است.


نوشته شده در   سه شنبه 17 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode