ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 آبان 1390     |     کد : 27347

استاندار: تيم هاي پزشكي آذربايجان شرقي آماده اعزام به وان هستند

استاندار آذربايجان شرقي، از آمادگي كامل تيم هاي پزشكي اين استان براي اعزام به مناطق زلزله زده در شهر وان در تركيه هستند.

 استاندار آذربايجان شرقي، از آمادگي كامل تيم هاي پزشكي اين استان براي اعزام به مناطق زلزله زده در شهر وان در تركيه هستند.

احمد عليرضابيگي عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از وقوع زلزله دركشور دوست و همسايه تركيه، براي درگذشتگان اين حادثه طلب مغفرت و براي آسيب ديدگان آرزوي سلامتي كرد و گفت: مردم تبريز و آذربايجان شرقي خود را در اين مصيبت شريك مي دانند.
وي، با اشاره به آمادگي كامل جمعيت هلال احمر و تيم هاي مختلف پزشكي و امدادي استان براي اعزام به وان، اظهاركرد: در اين راستا نخستين محموله كمك‌ هاي آذربايجان شرقي براي زلزله ‌زدگان تركيه ظهر امروز ارسال شد.
عليرضابيگي گفت: اين محموله امدادي شامل بيش از سه هزار تخته پتو، سه مخزن 10 تني آب ، 480 تخته چادر و 20 تن نان بوده است.
وي اضافه كرد: بلافاصله بعد از وصول خبر زلزله در تركيه، جلسه فوق‌العاده ستاد بحران استان تشكيل و نيازمندي‌هايي كه از طريق هلال احمر تركيه اعلام شده بود، بررسي شد.
استاندار آذربايجان شرقي گفت: قرار است مسوول ستاد بحران استان براي مديريت اعزام كمك‌ها، به زودي به تركيه اعزام و پس از بررسي هاي كارشناسي در صورت نياز محموله هاي امدادي و تيم هاي پزشكي نيز در مراحل بعدي به وان عزيمت كنند.
روز گذشته زلزله‌اي به قدرت3/7 ريشتر شهرهاي وان و ارجيش در شرق تركيه را لرزاند.
استان وان با جمعيت يك ميليون و يكصد هزار نفر كه 540 هزار نفر آن در مناطق شهري زندگي مي كنند، با 12 شهرستان، پرجمعيت ترين استان در منطقه آناتولي شرقي است كه با ايران هم مرز مي باشد.
شهر وان 370 هزار نفر جمعيت دارد.
ديگر شهر زلزله زده تركيه كه 'ارجيش' نام دارد در 90 كيلومتري شهر وان و پنج كيلومتري درياچه وان واقع شده كه 80 هزار نفر جمعيت دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode