ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390     |     کد : 26346

احداث يادمان شمس تبريزي آغاز شد

رييس شوراي اسلامي شهر تبريز روز سه شنبه در آيين كلنگ زني اين يادمان، از مديريت شهري اين شهر به عنوان پيشگام فعاليت هاي فرهنگي در سطح كشور ياد كرد.

 احداث يادمان عارف مشهور شمس تبريزي در محل باغ گلستان تبريز آغاز شد.

به گزارش ايرنا، رييس شوراي اسلامي شهر تبريز روز سه شنبه در آيين كلنگ زني اين يادمان، از مديريت شهري اين شهر به عنوان پيشگام فعاليت هاي فرهنگي در سطح كشور ياد كرد.
شهرام دبيري افزود: مديريت شهري تبريز تركيبي از شوراي شهر و شهرداري بوده در سال هاي اخير در حوزه فرهنگي و اجتماعي و ايجاد و توسعه زيرساخت هاي لازم براي دستيابي به شهر و شهروندان فرهنگ محور گام هاي اساسي برداشته اند و اين فعاليت ها تبريز و مديريت شهري اين شهر را پيشگام فعاليت هاي فرهنگي اجتماعي كرده است.
وي با اشاره به اهم اقدامات مديريت شهري تبريز در حوزه فرهنگي و اجتماعي درسال هاي اخير، گفت: اجراي همه ساله جشنواره تابستاني ، برگزاري ده ها يادمان و يادواره شهدا و مفاخر فرهنگي هنري ، احداث و توسعه فضاهاي فرهنگي هنري نظير فرهنگسراها ، كتابخانه ها ، خانه هاي فرهنگ و چندين برنامه ديگر تنها بخشي از اقدامات مديريت شهري تبريز در حوزه فرهنگي است.
دبيري در ادامه سرمايه گذاري حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي را زمينه ساز ارتقاي سطح نشاط و شادابي عمومي ، افزايش ميزان گردشگران ، ايجاد اشتغال و مهم تر از همه معرفي هرچه بيشتر تبريز به تمام نقاط كشور و جهان دانست و افزود: در اين راستا شهرداري و شوراي اسلامي شهر با برگزاري هفته هاي فرهنگي تبريز در داخل و خارج از كشور، در جذب حداكثري گردشگر و نيز معرفي تبريز موفق عمل كرده است.
رييس شوراي اسلامي شهر تبريز عنوان كرد: شهرداري و شوراي اسلامي شهر طي دو سال گذشته و به منظور اجراي بهتر و موفق تر اين يادمان از نظرات و ديدگاه هاي قشرهاي مختلف مردم ، كارشناسان و هنرمندان و مسوولان استاني استفاده كرده و اين يادمان به بهترين شكل ممكن احداث خواهد شد.
شهردار تبريز نيز در اين آيين اظهار داشت: احداث يادمان شمس تبريزي در باغ گلستان زمينه ساز احياي هويت تاريخي تبريز و معرفي هرچه بيشتر اين شهر به جهانيان است.
عليرضا نوين اضافه كرد: اين بنا با هدف معرفي هر چه بيشترتبريز به عنوان زادگاه حضرت شمس ، ايجاد جاذبه هاي گردشگري ، احياي هويت تاريخي تبريز و شناساندن ابعاد معنوي و عرفاني اين عارف بزرگ قرن ششم هجري در محل باغ گلستان احداث مي شود و قرار است پس از اتمام مراحل طراحي و ساخت به عنوان مركز علمي ، پژوهشي و فرهنگي با عنوان بنياد شمس شناسي مورد استفاده پژوهشگران و شمس شناسان قرار گيرد.
وي افزود: از 800 سال قبل تاكنون نامي به بزرگي شمس در تاريخ تبريز و آذربايجان وجود نداشته ، شخصيتي كه به جهت برخورداري از روح بلند و مقامات معنوي والا به پير و مراد مولانا جلال الدين محمد بلخي تبديل شد و از آن پس بود كه نام مولوي در حلقه عرفا و سالكان عرفان شرق و شعر و ادب بر سر زبان ها افتاد .
وي افزود: ساخت بناي يادمان شمس تبريزي در مقبره العرفاي باغ گلستان در واقع اداي دين به مقام والاي اين عارف نامي است چرا كه معتقديم به همان اندازه كه مولوي در جهان شناخته شده است، شمس تبريزي نيز به جهت بزرگي نام و عمق تاثيرش در دگرگوني و تحول حالات مولانا بايد شناخته شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode