ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 مهر 1390     |     کد : 26105

نمايشگاه بزرگداشت هفته حج در تبريز گشايش يافت

نمايشگاه بزرگداشت هفته حج با عنوان 'آستان جانان' روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز گشايش يافت .

نمايشگاه بزرگداشت هفته حج با عنوان 'آستان جانان' روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز گشايش يافت .
مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي در آيين افتتاح اين نمايشگاه به خبرنگار ايرنا گفت : امسال چهار هزار و 500 حاجي در قالب 28 كاروان از اين استان به حج تمتع مشرف مي شوند .
مرتضي آقايي افزود : نخستين كاروان حج تمتع استان 10 دقيقه بامداد 16 مهر ماه جاري به جده اعزام و پس از انجام مناسك حج ،و زيارت قبور بقيع (ع) و حضرت رسول(ص) حدود 40 روز بعد به تبريز بازمي گردند.
وي همچنين از برگزاري همايش حج در تالار دانشگاه تبريز خبر داد و گفت: اين همايش فردا با هدف توجيه و آموزش حجاج استان با حضور نماينده ولي فقيه برگزار مي شود.
آقايي با اشاره به اينكه هفته حج امسال با شعار حج،وحدت،بيداري اسلامي و مسووليت اسلامي برگزار مي شود ،اظهار داشت: به صدا در آوردن زنگ حج در مدارس منتخب استان ،ديدار با خانواده شهدا،ميثاق با شهيدان با زيارت قبور آنان ،شركت حجاج در نماز جمعه و اجراي روزانه نمايش 'تا سرمنزل اشراق'در محل نمايشگاه حج از جمله برنامه هاي هفته حج در استان مي باشد .
وي همچنين بيان داشت: مناسك حج بر محور اتحاد اسلامي استوار است و امسال با خيزش ها و بيداري اسلامي واقع شده در كشورهاي تحت ستم اين گردهمايي بزرگ مسلمين با شكوه تر برگزار خواهد شد.
آقايي با اشاره به اينكه امام راحل احياگر حج ابراهيمي است،تصريح كرد : حج نيروي متراكم جهان اسلام بوده و اعلام برائت از مشركين بخشي از اتحاد و آزاد شدن نيروي متراكم مسلمانان جهان است.
نمايشگاه بزرگداشت هفته حج استان آذربايجان شرقي با عنوان 'آستان جانان' از امروز پنجشنبه به مدت يك هفته از ساعت 9 تا 19 در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز برپاست .
نمايشگاه ياد شده داراي 10 غرفه از جمله شامل غرفه هاي عمره دانشجويي ، عكس ، نقاشي، كودكان، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز، هلال احمر و بخش هاي ديگر شامل صحن شبيه سازي شده بيت الله الاحرام و بقيع مي باشد.


نوشته شده در   شنبه 9 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode