ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 شهريور 1390     |     کد : 24490

روز قدس و لبيك يا خامنه‌اي آذربایجانی‌‌ها

آذربایجانی‌ها و تبریزی‌ها با لبيك به رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي همگي به خيابان‌هاي شهر آمده‌اند و همبستگي و بيداري اسلامي خود را به نمايش گذاشتند.

 آذربایجانی‌ها و تبریزی‌ها با لبيك به رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي همگي به خيابان‌هاي شهر آمده‌اند و همبستگي و بيداري اسلامي خود را به نمايش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، راهپيمايان تبریز با حضور گسترده و بي‌نظير خود در راهپيمايي امروز، اين مهم را همانطور كه رهبري معظم انقلاب خواسته و امر فرمودند به نمايش گذاشت، هر يك نفر كه در راهپيمايي روز قدس شركت مي‌كند به سهم خود به تامين امنيت كشور و ملت و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي كمك مي‌كند.
همزمان با شركت گسترده مردم تبريز در راهپيمايي روز قدس كه اتحاد ملي خود را به نمايش گذاشتند، جوانان، سازمان‌ها و تشكل‌هاي مردمي حاشيه‌هاي جالبي را خلق كردند.
حضور اقشار مختلف مردم در صف‌هاي به هم پيوسته راهپيمايي صحنه‌هايي زيبا را خلق كرد، ورزشكاران با لباس‌هاي ورزشي خود در طول مسير راهپيمايي از ميدان ساعت تا مصلي و باغ فجر تا مصلاي حضرت امام (ره) حركت‌هاي نمادين انجام مي‌دادند.
حضور پر رنگ رسانه‌ها امسال بيش از پيش خودنمايي مي‌كرد، لنز دوربين عكاسان و تصويربرداران از هر سو لحظات را ثبت مي‌كردند و اين خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف بودند كه لحظه به لحظه جو حاكم بر راهپيمايي را به رسانه‌هاي خود مخابره كرده آنان را در جريان فضاي موجود قرار مي‌دادند.
مردم فهميم و دشمن شناس تبریزدر راهپيمايي يوم الله قدس بارها نمادهاي صهيونيسم و استكبار را به آتش كشيدند و به اين ترتيب تنفر عميق خود را از آنها ابراز داشتند.
راهپيمايان همچنين تن‌پوش‌هايي مزين به شعارهايي عليه رژيم صهيونيستي به تن کرده بودند.
ديگر جلوه‌هاي زيباي اين راهپيمايي در كنار هم قرار گرفتند پرچم‌هاي ايران، فلسطين و حزب‌الله لبنان بود كه از لحاظ بصري جلوه‌اي جالب و در نوع خود كم‌نظير را خلق كرده بود، تمام اقشار به ويژه كودكان و نوجوانان اين پرچم‌ها را در دست گرفته و به اهتزاز در مي‌آوردند كه خود نمادي از همنوايي اين كودكان و نوجوانان با هم سن و سال‌هاي خود در فلسطين اشغالي را به نمايش مي‌گذارد.
شركت گسترده مردم تبريز همراه خانواده‌‌هايشان به ويژه كودكان خردسال خود كه با در دست داشتن سنگ، بادکنک‌های بسیج دانشجوی که نوشته مرگ بر اسرائیل را داشت، پرچم حزب‌الله لبنان و پيشاني بندهاي كه به سرهايشان بسته شده بود، تمام راهپيمايان و عكاسان خبري را به خود جلب كرده بودند.
در راهپيمايي يوم الله قدس در تبریز اقشار مختلف مردم روزه‌دار حضوري گسترده داشتند اما حضور جوان‌ها بسيار گسترده‌تر و چشمگيرتر بود.
ورزشكاران و قهرمانان ورزشي استان با لباس‌هاي ورزشي خود در راهپيمايي يوم‌الله قدس امسال شركت داشتند و در شعارهاي خود فرياد می‌کردند كه ملت مظلوم فلسطين هرگز تنها نيست و بامداد رهايي ملت فلسطين بسيار نزديك است
گروه‌هايي از جوان‌هاي موتور سوار تبریزی كه پرچم فلسطين را در دست داشتند، در طول مسير راهپيمايي يوم الله قدس رژه رفتند و آمادگي خود را براي دفاع از قدس شريف اعلان كردند.
در شعارهاي راهپيمايان با بصيرت تبریزی فرياد شد: دفاع از قدس، مقابله با فتنه‌گران زبوني است كه مي‌خواهند افكار عمومي شكست مفتضحانه آنها را در غزه و لبنان فراموش كند. روز قدس روز رهايي همه ملت‌هاي دربند است و نسيم آن با سقوط ديكتاتوري‌هاي وابسته در جهان اسلام كه بخش بزرگي از مصايب دنياي اسلام و از جمله اشغال قدس شريف ناشي از خيانت و وابستگي آنها بود، وزيدن گرفته است.
نماد و نشان پرچم رژيم صهيونيستي در مراسم روز جهاني قدس در تبریز به آتش كشيده شد.
راهپيمايان در روز جهاني قدس با به آتش كشيدن اين نماد خشم و انزجار خود را از سلطه‌طلبي و ترويج بي‌ديني توسط اين پديده صهيونيستي، نشان دادند.
امسال ملت تبريز در كنار بيان حمايت‌هاي قاطعانه خود از ملت فلسطين با حمايت‌هاي مالي خود نيز به همنوعان سومالی خود اعلام كردند كه برادران و خواهران سومالی كه با مشکل آذوقه برخوردارند ما مردم مسلمان تبريز شما را تنها نمي‌گذاريم.
صندوق‌هاي جمعيت هلال احمر استان نيز به منظور جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي مردم روزه‌دار تبريز براي كمك به مسلمانان سومالی نيز از ديگر جلوه‌هاي حمايت و همنوايي مردم مسلمان تبريز با برادران و خواهران مسلمان خود در پاكستان بود.
به دليل حضور پر شور شهروندان تبريزي در راهپيمايي امسال، مصلاي اعظم حضرت امام خميني (ره) تبريز محل برگزاري آيين عبادي و سياسي نماز جمعه پاسخگوي خيل كثير حاضران نشد و حاضران در خيابان‌هاي منتهي به مصلي نيز به اقامه نماز پرداختند.
شركت كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس در تبريز با شعارهاي مرگ بر ضد ولايت فقيه، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، حمايت قاطع خود را از ولايت فقيه اعلام و برتحقق منويات ايشان به عنوان فصل‌الخطاب در جامعه در برابر ترفندهاي معاندان و دشمنان تاكيد كردند.
يك فروند هلي‌كوپتر از ساعات اوليه راهپيمايي، مسير راهپيمايان را گلباران كرده و با فروريختن نوشته‌هايي با مضامين مرگ بر اسرائيل، شور و شوقي خاص به راهپيمايي بخشيده بود
حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاست ارتش جمهوری اسلامی،نيز به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي به ايراد سخن پرداخت.


نوشته شده در   جمعه 4 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode