ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 مرداد 1390     |     کد : 24173

حفاظت از بازار تبریز باید متناسب با شأن جهانی باشد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگهداری و معرفی هرچه بیشتر بازار جهانی تبریز باید متناسب با شأن جهانی آن باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگهداری و معرفی هرچه بیشتر بازار جهانی تبریز باید متناسب با شأن جهانی آن باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، رضا رحمانی اظهار داشت: اگرچه بازار تبریز از چند صد سال پیش پابرجا بوده است اما اکنون باید برای حفظ و نگهداری آن دقت بیشتری صورت بگیرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: اگرچه نقش دولت و سازمان‌های دولتی در نگهداری و معرفی بازار انکارناپذیر است، اما تشکل‌ها و بازاریان در این راستا وظیفه مهم‌تری بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای مرمت، حل مشکلات و برآوردن نیازهای کنونی بازار جهانی تبریز اختصاص دهد و بی‌تردید نمایندگان مجلس نیز باید اهتمام لازم را داشته باشند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقرار راهنمایان گردشگری، احداث پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی بیشتر و اصلاح مناسب سردرها و ورودی‌ها از جمله نیازهای اساسی این بازار بین‌المللی به شمار می‌روند.
رحمانی با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در ثبت جهانی بازار تبریز گفت: ثبت جهانی بازار تبریز حاصل فرایندی است که نشان از برخورد فعالانه این سازمان با مواریث فرهنگی استان دارد.
رحمانی با تاکید بر اینکه ثبت جهانی بازار کار ساده‌ای نبود، افزود: پیگیری، ارائه اسناد و مدارک و دفاع از ثبت جهانی بازار کار دشواری بود که توسط سازمان میراث فرهنگی و البته خود اصناف و کسبه و همکاری دستگاه‌های ذیربط عملی شد.
وی ثبت جهانی بازار را عاملی برای معرفی بهتر و بیشتر تبریز دانست و گفت: ثبت جهانی بازار نشانگر خوبی از سابقه تمدنی تبریز و آذربایجان شرقی است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تشریح کرد: مسائل تاریخی، فرهنگی و آثار و بناها و میراث فرهنگی این بازار نشان‌دهنده این است که تبریز و آذربایجان مرکز تمدن و فرهنگ و ارتباطات بوده است.
رحمانی یادآور شد: حضور مقامات عالی رتبه اجرایی کشور به خصوص رئیس جمهور در مراسم جشن ثبت جهانی بازار نشان‌دهنده اهمیت ملی و بین‌المللی بازار تبریز است که لازم است از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر آن استفاده شود.
بازار جهانی تبریز با دارا بودن بیش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده آجری به هم پیوسته جهان سال 1389 در فهرست آثار جهانی توسط سازمان یونسکو ثبت شده است.


نوشته شده در   جمعه 28 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode