ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 مرداد 1390     |     کد : 24118

50 جلد قرآن خطي در تبريز به نمايش گذاشته شد

مدير كل كتابخانه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: 50 جلد قرآن نسخه خطي كه مربوط به دوره‌هاي ايلخاني، صفويه و قاجاريه است در محل كتابخانه مركزي تبريز به نمايش گذاشته شد.

 مدير كل كتابخانه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: 50 جلد قرآن نسخه خطي كه مربوط به دوره‌هاي ايلخاني، صفويه و قاجاريه است در محل كتابخانه مركزي تبريز به نمايش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حسن خدايي ظهر امروز در آيين گشايش نمايشگاه قرآن‌هاي خطي در تبريز با اشاره به برپايي نمايشگاه قرآني در اين كتابخانه اظهار داشت: آذربايجان‌شرقي بالاتر از ميانگين كشوري در زمينه قرائت قرآن قرار داريم.
وي ادامه داد: ميزان قرائت قرآن كريم در كشور به صورت ميانگين كمي بيشتر از 12 دقيقه است كه در آذربايجان‌شرقي اين ميزان بيش از 30 ثانيه بيشتر است.
خدايي گفت: 50 جلد قرآن نسخه خطي مربوط به دوره‌هاي ايلخاني، صفويه و قاجاريه همچنين 100جلد سنگي و برخي كتب به زبان‌هاي ديگر به نمايش گذاشته شده است.
وي بيان كرد: تنوع و گستردگي نمايشگاه قرآني در آذربايجان‌شرقي بالاتر از نمايشگاه قرآني تهران نيز بوده و غناي خوبي نيز در اين زمينه وجود دارد.
مدير كل كتابخانه‌هاي آذربايجان‌شرقي اظهار كرد: در كتب به نمايش گذاشته تذهيب‌هاي بسيار عالي و تزئينات ارزشمندي به كار رفته است.
وي گفت: قرآن كريم و اعتقاد به قرآن كريم جايگاه خاصي در اين استان و در ميان مردم تبريز داشته و قرآن سرلوحه فعاليت‌هاي مردم اين ديار بوده است.
خدايي تاكيد كرد: در زمان دولت نهم و دهم نيز توجه خاصي به نشر فرهنگ قرآني صورت گرفته و اقدام‌هاي موثري در اين رابطه صورت گرفته است.
مدير كل كتابخانه‌هاي آذربايجان‌شرقي همگرايي و همراهي مسئولان مذهبي و اجرايي آذربايجان‌شرقي را در نشر فرهنگ قرآني ستود و گفت: اين توجه و همراهي موجب تقويت مباني فرهنگي و قرآني شده است.
وي ادامه داد: نمايشگاه قرآن كريم تا سوم شهريور ماه سال‌جاري آماده بازديد علاقه‌مندان است.
همچنين در اين مراسم نمايشگاه نسخ قراني با حضور امام جمعه تبريز به بهره‌برداري رسيد.
تجليل از خادمان قرآني عرصه كتاب نيز از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.



نوشته شده در   پنجشنبه 27 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode