ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23704

خانه استاد شهريار بازسازي مي‌شود

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي گفت: خانه استاد شهريار در روستاي خشكناب بازسازي مي‌شود.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي گفت: خانه استاد شهريار در روستاي خشكناب بازسازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري آذربايجان‌شرقي، تراب محمدي در حاشيه بازديد از خانه استاد شهريار كه با حضور نماينده مردم شريف بستان‌آباد در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار بستان‌آباد انجام شد، از بازسازي خانه استاد شهريار در روستاي خشكناب و مدرسه‌اي كه اين شاعر بزرگ در آن درس خوانده خبر داد.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري و فرهنگي استان آذربايجان‌شرقي و لزوم توجه به آنها گفت: استان آذربايجان‌شرقي به لحاظ آب و هواي معتدل و متنوع خود همچنين به واسطه قدمت تاريخي، يكي از غني‌ترين استان‌هاي كشور از لحاظ برخورداري از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي است و به جرات مي‌توان گفت كه تمام شهرستان‌هاي اين استان هر يك به نوبه خود قطبي براي گردشگري به شمار مي‌روند.
وي ضمن بيان اين مطلب كه بستان‌آباد يكي از شهرستان‌هاي داراي قابليت‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي شهرستان است، افزود: در حال حاضر طرح جامع منطقه گردشگري روستاي خشكناب تهيه و با تعاملاتي كه با نماينده مردم و فرماندار شهرستان بستان‌آباد صورت گرفته در سال 90 شاهد بازسازي مدرسه‌اي كه استاد شهريار در آن درس خوانده و خانه استاد شهريار همچنين ايجاد مجتمع گردشگري در روستاي خشكناب‌ زادگاه استاد شهريار خواهيم بود.
محمدي گفت: براي بازسازي خانه استاد شهريار و ايجاد مجتمع گردشگري در روستاي خشكناب، 250 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي، بستان‌آباد را داراي ميراث فرهنگي غني دانست و از مردم خواست همچون گذشته در زمينه شناساندن مكان‌هاي تاريخي با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همكاري داشته باشند تا اين سازمان بتواند اقدامات مفيدتري براي شناساندن آنها براي جامعه داشته باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode