ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1390     |     کد : 23667

طرح كتابخانه‌هاي هوشمند در آذربايجان‌شرقي اجرايي مي‌شود

فرماندار مرند گفت: در صورت تامين اعتبار، طرح كتابخانه‌هاي هوشمند كه از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان است، اجرايي مي‌شود.

فرماندار مرند گفت: در صورت تامين اعتبار، طرح كتابخانه‌هاي هوشمند كه از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان است، اجرايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از مرند، بهنام رضواني پيش از ظهر امروز در جلسه بررسي مشكلات انجمن كتابخانه‌داران شهرستان مرند اظهار داشت: شهرستان مرند از نظر جمعيتي با داشتن بيش از 240 هزار نفر به عنوان دومين شهر استان كتابخانه‌اي اين شهرستان از نظر فضاي فيزيكي مناسب ولي از امكانات خوبي برخودار نيستند.
فرماندار مرند در ادامه خواستار توجه بيشتر مسئولان استاني براي تجهيز و امكانات جانبي كتابخانه‌ها در شهرستان مرند شد.
وي با اشاره به اينكه با راه‌اندازي كتابخانه مركزي در اين شهرستان شاهد تحولات فرهنگي و هنري خواهيم شد، افزود: مسئولان استان بايد با اولويت قرار دادن شهرستان مرند در توسعه امكانات فرهنگي هنري و اختصاص اعتبارات لازم براي اين بخش بيشتر سعي و تلاش كنند.
فرماندار مرند از افتتاح و راه‌اندازي كتابخانه‌هاي كشكسراي و بناب مرند تا اواخر سال 90 خبر داد و گفت: اعتبارات پنج درصد شهرداري‌ها بايد با تصويب انجمن و با نظارت فرمانداري در كتابخانه‌ها هزينه شود.
در اين جلسه همچنين مديركل كتابخانه‌هاي استان آذربايجان‌شرقي در سخناني برنامه‌هاي فرهنگي و هنري اين اداره را در ماه رمضان، عضويت رايگان در كتابخانه‌هاي عموعي استان، برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب و قرآن و عترت، جلسات نقد و بررسي كتاب و توزيع پوسترهاي تدوين شده در زمينه آداب و تغذيه مناسب در ماه رمضان به همراه معرفي كتاب در وب‌سايت‌هاي مفيد در اين موضوع به صورت هماهنگي براي نصب در كتابخانه ذكر كرد.
حسن خدايي همچنين از كتابخانه‌داران به عنوان مشاوران امين فرهنگي مردم و مسئولان در جامعه ياد كرد و افزود: نتايج كارشنا‌سي‌ها نشان از آمار پايين مطالعه در استان است كه با توجه به پيشرفت‌هاي نوين علمي در اشاعه اطلاعات و دانش در راستاي همگام شدن با فناوري‌هاي روز دنيا اين اداره كل اقدام به طراحي‌هايي در قالب ديجيتال‌سازي منابع، راه‌اندازي بخش منابع چند رسانه‌اي و توليد كتاب‌هاي گويا و ديجيتال در سال‌جاري كرده است.
وي تصريح كرد: در صورت تامين اعتبار، طرح كتابخانه‌هاي هوشمند كه از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان است، اجرايي مي‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 18 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode