ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 مرداد 1390     |     کد : 23567

تالاب قوريگل توان جذب گردشگر بالايي دارد

دبير كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان‌شرقي با اشاره به اهميت ويژه منطقه نمونه گردشگري تالاب قوريگل در جذب طيف‌هاي مختلف گردشگران گفت: اين منطقه داراي ويژگي‌هاي ممتاز محيطي و زيستگاهي است.

 دبير كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان‌شرقي با اشاره به اهميت ويژه منطقه نمونه گردشگري تالاب قوريگل در جذب طيف‌هاي مختلف گردشگران گفت: اين منطقه داراي ويژگي‌هاي ممتاز محيطي و زيستگاهي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي، تراب محمدي در حاشيه بازديد از تالاب قوريگل ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تجهيز منطقه قوريگل بستان‌آباد به عنوان سايت پرنده‌نگري و انتخاب روستاي يوسف‌آباد به عنوان روستاي سبز نشانگر اهميت زيستگاهي اين منطقه است.
وي با بيان اينكه تالاب براي پرندگان مهاجر آبزي زيستگاه مناسبي به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: تالاب قوريگل به علت نزديكي به كانون‌هاي مهم شهري منطقه، حايز شرايط مطلوبي به عنوان تفرجگاه براي مردم است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان افزود: به خصوص در ايام تابستان مردم بومي و شهرستان‌هاي همجوار براي استفاده از اين درياچه مثلثي شكل به آن سفر مي‌كنند.
محمدي، برآورد ميزان سرمايه‌گذاري در منطقه را در فازهاي اوليه بيش از يكهزار و 200 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: كمپ‌هاي اقامتي، تله‌كابين، دهكده توريستي، مجتمع باغ ويلا و متل از جمله مهم‌ترين زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه به شمار مي‌روند.
وي خاطرنشان كرد: وجود تالاب بين‌المللي قوريگل، نزديكي به شهر تبريز، قرارگيري در مسير جاده ترانزيت تبريز ـ تهران، قرارگيري در مجاورت اتوبان تبريز ـ زنجان، نزديكي به گردنه شيبلي، مجاورت با نهالستان و وجود منابع طبيعي گسترده از قابليت‌ها و فرصت‌هاي منطقه هستند.
محمدي، هدف از اجراي اين طرح را ايجاد مجتمع طبيعت‌گردي عنوان كرد و گفت: علاوه بر تالاب، وجود پيست اسكي سهند و مجتمع آب درماني بستان‌آباد از جاذبه‌هاي گردشگري محدوده اين منطقه هستند.
تالاب بين‌المللي قوريگل به وسعت 240 هكتار، در فاصله 45 كيلومتري تبريز و در مسير جاده ترانزيت تهران ـ تبريز واقع شده كه توسط پستي و بلندي‌هايي احاطه شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 16 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode