ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1390     |     کد : 23511

شدت گرماي هواي آذربايجان شرقي جنوبي تر مي شود

مدير كل اداره هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: شدت گرماي هواي آذربايجان شرقي و تبريز تا روز پنجشنبه افزايش يافته و جنوبي تر مي شود.

مدير كل اداره هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: شدت گرماي هواي آذربايجان شرقي و تبريز تا روز پنجشنبه افزايش يافته و جنوبي تر مي شود.

جمشيد حسنعلي زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شدت گرماي هواي تبريز در چهار روز پياپي و ثابت ماندن اين دما بر روي 40 درجه سانتيگراد و همچنين رسيدن اين دما به 44 درجه سانتيگراد در شهرستان جلفا در تاريخ آذربايجان شرقي بي سابقه مي باشد.
وي افزود: احتمال دارد اين شدت گرما تا 41 و 42 درجه سانتيگراد نيز در تبريز افزايش يابد.
وي با ذكر دلايل افزايش دماي هوا در آذربايجان شرقي تشريح كرد: تغييرات اقليمي منطقه ناشي از تغييرات اقليمي جهاني و افزايش دماي حدود يك درجه سانتيگراد اقيانوس هاي دنيا موجب شده تغييرات جوي در منطقه استوا و جنب حاره اي ايجاد شود.
حسنعلي زاده گفت: بر اين اساس و با توجه به الگوي نقشه هاي هواشناسي در سطوح مختلف حاكم شدن اين هوا در ارتفاع جنب حاره اي و تقويت آن بر روي فلات ايران و استقرار زبانه آن بر شمالغرب كشور به ويژه آذربايجان شرقي موجب گرمي هوا و تداوم آن گرديده است.
وي اضافه كرد : گرما از نهم مرداد ماه روز يكشنبه گذشته بيشتر مشاهده شده به طوري كه دما در جلفا به عنوان گرمترين شهرستان آذربايجان شرقي به 44 درجه سانتيگراد رسيد كه اين ميزان دما در استان بي سابقه است.
وي در ارتباط با آخرين وضعيت هوا و نقشه هاي هواشناسي در آذربايجان شرقي، گفت: آخرين اطلاعات و نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد كه تداوم گرما تا روز پنجشنبه هفته جاري ادامه داشته و از روز جمعه به تدريج از دماي هوا كاسته مي شود.
وي اظهار داشت : از شنبه آينده نيز با نفوذ زبانه پرفشار سطح زمين از درياي خزر بر شدت وزش باد افزوده شده و روزهاي شنبه و يكشنبه آينده در بعضي نواحي آذربايجان شرقي به ويژه منطقه ارسبارن بارش باران گاهي به صورت رگبار ،رعد و برق و كاهش نسبي هوا پيش بيني مي شود.


نوشته شده در   شنبه 15 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode