ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 مرداد 1390     |     کد : 23148

امام جمعه تبريز: دشمنان درصدد تكرار تاريخ مشروطيت هستند

امام جمعه تبريز با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه مردم ايران گفت: تكرار توطئه‌اي كه در آن زمان موجب كنار رفتن روحانيت از صحنه شد، امروز نيز در اولويت برنامه‌ دشمنان انقلاب اسلامي است.

 امام جمعه تبريز با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه مردم ايران گفت: تكرار توطئه‌اي كه در آن زمان موجب كنار رفتن روحانيت از صحنه شد، امروز نيز در اولويت برنامه‌ دشمنان انقلاب اسلامي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) با بيان اينكه مشروطيت درس عبرتي براي ملت ايران است، افزود: دشمنان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران درصدد تكرار تاريخ مشروطيت هستند، اما در سايه ولايت فقيه و هوشياري و آگاهي مردم انحرافي در مسير حكومت جمهوري اسلامي ايران صورت نگرفته است.
وي تصريح كرد: جوانان عزيز متوجه اين موضوع شويم كه مبادا تاريخ تكرار شود و غربزدگان با كنار زدن روحانيت مقدرات خود را حاكم كنند و اين موضوع ممكن است هر زمان صورت گيرد.
خطيب جمعه تبريز ادامه داد: فراموش كردن اهداف اصلي، تفرقه ميان نخبگان و شكسته شدن وحدت ملي را از آسيب‌هاي نهضت مشروطيت اعلام كرد كه موجب شد تا روشنفكران آن زمان نيز ايران را جولانگاه تفكرات غرب قرار دادند.
وي تصريح كرد: اگر به جاي الهام از اسلام ناب و تبعيت از وليفقيه زمان به دنبال افكار غربي برويم دوباره تاريخ مشروطيت تكرار مي‌شود.

*لزوم عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه
آيت‌الله شبستري بر لزوم عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه براي شرايط امروز و آينده كشور تاكيد كرد و گفت: در اين شرايط تنها راه موفقيت عبرت‌گيري از اين حوادث بوده تا هوشيارتر از هميشه مراقب فريبكاريها دشمنان براي حفظ وحدت ملي و همدلي بود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه مشروطيت درس عبرتي براي ملت ايران است، افزود: دشمنان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران درصدد تكرار تاريخ مشروطيت و جهت دهي حكوت ديني به طرف لائيك هستند، ولي خوشبختانه در سايه ولايت فقيه و هوشياري و آگاهي مردم انحرافي در مسير حكومت جمهوري اسلامي ايران صورت نگرفته است.

*ملت ايران تكرار مشروطيت را به غربزدگان نمي‌دهد
امام جمعه تبريز گفت: ملت هوشيار و آگاه ايران هرگز به بيگانگان و وابستگان غرب و غرب‌زدگان اجازه تكرار مشروطيت را نمي‌دهد.
آيت‌الله شبستري در ادامه به انتصاب آيت‌الله هاشمي شاهرودي از سوي رهبر معظم انقلاب به رياست هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه اشاره كرد و اظهار داشت: اختلاف سليقه يك امروز طبيعي است، اما نبايد اين اختلاف‌ها بين سه قوه علني و توسعه يافته و سوژه به دست دشمنان بدهد.
وي با بيان اينكه مطلوب نيست در جامعه شايعه شود قوه مجريه با قوه مقننه اختلاف دارد، افزود: جامعه به اتحاد و انسجام بيش از هر زمان ديگر نياز دارد و اگر اختلافي هم باشد اميدواريم خودشان حل كنند در غير اين صورت هيئت عالي حل اختلاف حرف اول و ‌آخر را خواهد زد.

* ايران به راه خود ادامه مي‌دهد
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به ترور داريوش رضايي‌نژاد نخبه علمي كشور اشاره كرد و گفت: رسانه‌هاي خارجي نيز بعد از ترور اذعان كردند اين تروها نمي‌تواند مانع پيشرفت ايران شود.
آيت‌الله شبستري گفت: ايران منبع عظيمي از دانشمندان است و راه‌هاي كور ترور نمي‌تواند مانع پيشرفت ايران اسلامي باشد.
وي تصريح كرد: استكبار جهاني بايد بداند اين كارهاي خلاف منطق و ترورها هرگز مانع ادامه فعاليت صلح‌‌آميز انرژي هسته‌اي نخواهد بود و به كوري دشمنان ايران اسلامي با رهنمودهاي مقام عظماي ولايت تا فتح قله‌هاي علمي و سربلندي اسران اسلامي به راه خود ادامه خواهد داد.
آيت الله شبستري تصريح كرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ايران اين است و بر اين باورند كه مسئله هسته‌اي يك پيشرفت علمي براي كشور است و هرگز از اين حق مسلم خود به هيچ وجه چشم‌پوشي نمي‌كنند.

* لزوم هوشياري در مقابل تلاش دشمنان براي تضعيف اقتدار ملي
خطيب جمعه تبريز در ادامه به سفر مقام معظم رهبري به بندرعباس اشاره كرد و بر لزوم هوشياري در مقابل تلاش دشمنان براي تضعيف اقتدار ملي، همه آحاد مردم به ويژه مسئولان، گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي‌ و اقوام و مذاهب گوناگون را به حفظ وحدت و پرهيز از هرگونه اختلاف و تفرقه فراخواند.
وي خاطر نشان كرد: دشمن درصدد اختلاف‌افكني است و گروه‌هاي سياسي و احزاب با پرهيز از اختلاف براي اعتلا و ترقي ايران اسلامي قدم بردارند.
آيت‌الله شبستري ادامه داد: ملت ايران در طول 33 سال گذشته، با وجود همه فشارها و توطئه‌‌هاي استكبار جهاني و عوامل آنها، با ايمان، اتحاد و بصيرت خود به پيش رفته و دشمن را پشت سر گذاشته است.
وي با تأكيد بر لزوم حفظ روحيه ايستادگي و منحرف نشدن از مسير اصلي انقلاب، خاطرنشان كردند: تنها راه نجات ملت‌هاي منطقه گام گذاشتن در اين مسير است كه آثار آن نيز به تدريج در حال آشكار شدن است.

* جوانان گنج‌هاي بي‌نظير ملت ايران هستند
امام جمعه تبريز در ادامه اظهار داشت: جوانان گنج‌هاي بي‌نظير ملت ايران هستند و بايد مسئولان و ملت ايران اين گنجه‌ها را كشف كنند تا تا شط خروشان انقلاب اسلامي، پر آب تر و پرطراوت‌تر شود و قطعاً اين آرزو در آينده اي نه چندان دور محقق خواهد شد.

* روزه گرفتن موجب تقويت اراده مي‌شود
امام جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز ضمن تبريك ايام ماه رمضان، خطاب به مسلمانان جهان گفت: ماه رمضان فرصت مناسبي است تا انسان‌هاي آزاده و مومن به تزكيه و تعليم نفس بپردازند.
وي روزه گرفتن را سرشار از خير و بركت براي مسلمانان ارزيابي كرد و افزود: روزه گرفتن علاوه بر اجر اخروي، موجب تلطيف روح انسان‌ها شده و اراده آنان را تقويت مي‌كند.
آيت‌الله مجتهد شبستري از ماه مبارك رمضان به عنوان تقرب به درگاه باري تعالي ياد و بر ضرورت انجام فريضه‌هاي ديني در اين ماه پرفضيلت تأكيد كرد.
انتهاي پيام/م10


نوشته شده در   جمعه 7 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode