ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1390     |     کد : 20795

آواكادو و سويا، درمان زانو درد

درد و التهاب ناشي از بيماري آرتريت با مصرف مخلوطي از آواكادو و روغن سويا مشخصاً كاهش مي يابد. آواكادو و سويا داراي ويتامين هاي متعدد و تركيبات ضد التهابي هستند كه مصرف خوراكي آن ها به طور منظم موجب تخفيف دردهاي زانو و مفاصل مي شود.

درد و التهاب ناشي از بيماري آرتريت با مصرف مخلوطي از آواكادو و روغن سويا مشخصاً كاهش مي يابد. آواكادو و سويا داراي ويتامين هاي متعدد و تركيبات ضد التهابي هستند كه مصرف خوراكي آن ها به طور منظم موجب تخفيف دردهاي زانو و مفاصل مي شود.

بسياري از اطرافيان ما مثل پدر و مادرمان از درد و مشكلات التهابي استخوان‌ ها و مفاصل، خصوصا زانو درد رنج مي ‌برند شايد خود ما هم مبتلا به درد زانو باشيم.

جهت درمان اين درد، بسياري از افراد به داروهاي ضدالتهابي و ضددرد پناه مي ‌برند. اين داروها به ‌طور موقت بر درد غلبه مي ‌كنند، ولي درمان دائمي فراتر از اين حرف‌ ها است.

طبيعت زمين در ذات خود درمان تمامي بيماري ‌ها را داراست. در حقيقت طبيعت، مواد غذايي را كه بهترين درمان براي بيماري‌ هاي گوناگون است، براي انسان ‌ها فراهم نموده است.

درد زانو دلايل متعددي از جمله التهاب استخوان‌ ها و مفاصل، جابه‌جايي مفاصل و خشكي و سختي استخوان‌ ها دارد.

افراد دچار زانودرد، بسياري از شيوه‌ هاي درماني از جمله تمرينات ورزشي، تزريقات استروييدي و جراحي را متحمل مي ‌شوند، ولي با رژيم غذايي مناسب بسياري از مشكلات التهابي آن ها حل مي ‌گردد.

مواد غذايي مشخصي وجود دارند كه حاوي مقادير مناسبي از مواد ضدالتهابي و مسكن‌ هاي درد هستند:

آواكادو يكي از اين مواد غذايي است كه اثر درماني ويژه اي در درمان درد زانو دارد. منشاء آووكادو، آمريكاي جنوبي بوده و از آن جا به نواحي ديگر دنيا راه يافته است. برگ‌ هاي اين درخت ضخيم و سبز و گل‌ هاي آن كوچك و سبز رنگ است. ميوه ي آن مانند گلابي و داراي پوستي سخت به رنگ سبز تيره و يا سياه است در حدود 400 نوع مختلف آووكادو وجود دارد كه بعضي از آن ها داراي پوست صاف و سبز رنگ بوده ولي پوست برخي از آن ها سياه و خشن است.

آووكادو چرب است و داراي اسيدهاي آمينه مختلف مانند سيستئين، تريپتوفان و تيروزين مي ‌باشد. در تحقيقات جديدي كه انجام شده وجود چند نوع آنتي‌ بيوتيك در آووكادو ثابت شده است‌. دانه ي گياه داراي مقدار كمي(در حدود 2 درصد) روغن است. اين روغن غليظ و سفت و به رنگ زرد مايل به سبز بوده كه دراي بو و طعمي مطبوع است‌.

روغن دانه آووكادو داراي حدود 7 درصد روغن‌ هاي اشباع شده مانند اسيد پالميتيك و اسيد استئاريك اسيد آراشيديك، اسيد ميريستيك و در حدود 80 درصد روغن‌ هاي اشباع نشده مانند اسيد اولئيك و اسيد لينولئيك مي ‌باشد‌.

آواكادو داراي اثرات دارويي و درماني متعدد است ولي يكي از بارزترين فوايد آن درمان زانو درد است.

روغن آووكادو داراي ويتامين ‌هاي مختلف مانند C، K ، H ، E، D، B، A است و ارزش غذايي زيادي دارد.

اين روغن ضد رماتيسم است و ماساژ روغن آووكادو به محل هايي از زانو كه دردناك است موجب تخفيف درد مي شود.

مصرف خوراكي آواكادو نيز در كاهش درد زانو بسيار موثر است. زيرا تحقيقات مشخص ساخته است؛ آواكادو داراي تركيباتي بنام فيتو استرول است كه اثرات ضد التهابي و همچنين اثرات ضد درد دارد.

سويا نيز از مواد غذايي موثر در درمان درد و التهاب مفاصل است. طبق بررسي متخصصين تغذيه ي دانشگاه ايالتي اكلاهاما، با مصرف روزانه ي سويا به مدت سه ماه، بر درد و رنج ناشي از زانو درد مي‌ توان غلبه نمود.

سويا از طريق مصرف سالاد، برگرهاي سويا، مخلوط ‌هاي حاوي مواد غذايي گياهي و شير سويا تامين مي ‌گردد.

اين ماده ي غذايي منبع غني ايزوفلاون‌ ها است. ايزوفلاون ‌ها به سبب توانايي خود در تعديل فعاليت استروژني بدن(با اتصال به گيرنده‌ هاي استروژني سطح سلول ‌ها)، شناخته مي ‌شوند.

محققين آزمايشگاهي ثابت نموده‌ اند، ايزوفلاون ‌هاي سويا التهاب مفاصل را كاهش داده، بافت غضروف را بهبود مي‌ بخشند و در نهايت سبب كاهش درد مي ‌شوند.

درد و التهاب ناشي از بيماري آرتريت با مصرف مخلوطي از آواكادو و روغن سويا مشخصاً كاهش مي يابد. طي مطالعه اي در كشور فرانسه انجام شد، به بيماراني كه درد شديدي در زانو و باسن داشتند، 300 يا 600 ميلي گرم مخلوط عصاره آواكادو و روغن سويا داده شد. پس از 6 هفته درد زانو در اين افراد به گونه بهتر شد كه بيش از نيمي از آن ها ديگر نياز به درمان دارويي نداشتند.

مخلوط غير صابوني آووكادو و سويا در درمان التهاب مفاصل توصيه مي‌ شود. در چهار آزمايش باليني مرتبط، مخلوط غير صابوني آووكادو و سويا(عصاره حاصل از روغن سويا و آووكادو) در درمان درد و خشكي زانو و در نتيجه كاهش مصرف انواع دارو موثر شناخته شده است. اين محصول در بسياري از نقاط دنيا به‌ صورت مكمل مصرف مي ‌شود. دوز عادي آن 300 ميلي ‌گرم بوده و دو ماه براي تاثير ضدالتهابي آن، زمان لازم مي‌ باشد.


نوشته شده در   شنبه 21 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode