ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 10 تير 1403
يکشنبه 10 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 تير 1403     |     کد : 203984

آماده شدن عربستان برای برگزاری حج عمره

عربستان سعودی پس از برگزاری موسم حج امسال که شاهد تلفات زیادی بود، برای پذیرش عمره‌گزاران آماده می‌شود.

 عربستان سعودی پس از برگزاری موسم حج امسال که شاهد تلفات زیادی بود، برای پذیرش عمره‌گزاران آماده می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، مقامات سعودی پس از پایان موسم حج که شاهد جان باختن بیش از ۱۳۰۰ نفر بود، در حال به سرانجام رساندن مقدمات کار برای استقبال از عمره‌گزاران هستند.

در همین رابطه اداره کل گذرنامه عربستان سعودی اعلام که برای پذیرایی از عمره‌گزارانی که از مرزهای مختلف وارد این کشور می‌شوند، آمادگی دارد و هیچ محدودیت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این اداره کل با اشاره به اینکه تمام بخش‌های مربوط به صدور مدارک در بنادر زمینی، دریایی و هوایی با کادر انسانی واجد شرایط و تجهیزات فنی مدرن پشتیبانی می‌شود، بر اهمیت رعایت مقررات و دستورالعمل‌های زائران عمره هنگام ورود به این کشور تا زمان خروج از آن تأکید کرد.

این در حالی است که مراسم حج تمتع امسال شاهد جان باختن تعداد زیادی از حجاج بودیم که به علت گرمای شدید و قرارگرفتن در مقابل نور خوشید در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد جان خود را از دست دادند.

فهد الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور (واس) آن را منتشر کرد، گفت: ۱۳۰۱ زائر در حین انجام مناسک حج امسان جان باختند که ۸۳ درصد از آن‌ها مجاز به انجام مناسک حج نبودند.

الجلاجل افزایش مرگ و میر حجاج در مراسم حج امسال را اینگونه توجیح کرد که زائران متخلف «مسافت‌های طولانی را زیر نور خورشید بدون سرپناه و استراحت پیمودند و در میان آن‌ها تعدادی از افراد مسن و مبتلا به بیماری‌های مزمن بودند.

به گفته مقامات سعودی، امسال ۱,۸ میلیون زائر مناسک حج تمتع را انجام دادند؛ آماری که تقریباً برابر با آمار اعلام شده در سال گذشته اس.

پیش از آغاز موسم حج امسال، مقامات سعودی اعلام کردند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر را که برای انجام مراسم حج ثبت نام نکرده بودند، از مکه اخراج کرده‌اند


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 10 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode