ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402     |     کد : 202001

استاد حوزه و دانشگاه:

تبیین واژه‌ها از وظایف مهم دانشگاهیان است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که یکی از وظایف مهم مجامع علمی، تبیین واژه‌ها است، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که یکی از وظایف مهم مجامع علمی، تبیین واژه‌ها است، گفت: اگر دانشگاه در شرایط فعلی اقدام به تبیین واژه‌ها و صحنه‌هایی چون دفاع مقدس و جنگ شناختی نکند، کوچه و بازار در این رابطه جریان سازی خواهد کرد، لذا دانشگاه باید در این رابطه پیشرو باشد.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری در نشست تخصصی "نقش دانشگاهیان آذربایجان شرقی در دفاع مقدس" که توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با بیان این‌که مجامع علمی و حوزوی متولی اندیشه در جوامع بوده و در واقع مغز متفکر جوامع هستند، افزود: در دفاع مقدس و برهه‌های مختلف کشورمان نمی‌توان نقش دانشگاه را نادیده گرفت.

وی با اشاره به نقش دانشگاهیان در جوامع مختلف، تاکید کرد: اگر جامعه‌ای معتقد به نقش دانشگاه نباشد و این جایگاه را به دانشگاه ندهند، به همان میزان نیز تاوان خواهد داد.

وی با بیان این‌که دانشگاه جایی است که اگر علم را با عقل اشتباه بگیرد، همانقدر در ایفای نقش دچار اشتباه خواهد شد، چراکه مشکل جامعه را عقل حل می‌کند نه صرف علم، خاطرنشان کرد: معتقدم یکی از آسیب‌های دانشگاهی تمرکز صرف روی علم بوده و نه عقل و ای کاش وزارت علوم یا جهاددانشگاهی  حرکتی برای حل این معادله راه اندازد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر همه رشته‌های دانشگاهی با فلسفه و عقبه‌ی خاص خود تدریس شود، همانند ستارگانی در یک آسمان خواهند درخشید و هدف اصلی را نشان خواهند داد که در حقیقت مقصود همان علوم توحیدی است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید اساتیدی که در کنار اروندرود حاضر شده و با اندازه‌گیری جزر و مد راه و روش را به رزمنده‌ها نشان دادند وقایع آن دوران را تبیین کرده و بگویند که رزمنده‌ها تنها کلاش به دست نبودند و کسانی که بستر را برای عبور رزمنده‌ها آماده کردند هم نقش بسزایی در دفاع داشتند.

نظری با بیان این‌که هنوز حقایق دفاع مقدس را نشناخته‌ایم و این حقایق ارزشمند باید استخراج شود، افزود: دانشگاه باید امروز هم جریان سازی کند و در حوادثی مثل تحولات قفقاز، حملات فلسطین‌ها برای پس گرفتن سرزمین‌هایشان و... به میدان آمده و تحولات را تبیین و دید جامعه را بازتر و گفتمان‌سازی کند.

وی با بیان این‌که برای تبیین حقایق و حوادث پیرامونی معتقدم باید راهیان نور خاورمیانه را راه اندازی کنیم، ادامه داد: دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس هم به تکالیف علمی خود عمل کرد و هم از جبهه‌ها پشتیبانی کرد که در این رابطه با ساخت خمپاره و ادوات جنگی نقش بسیار شاخصی دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 18 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode