ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 فروردين 1402     |     کد : 200750

امام جمعه تبریز:

اقتصاد ملی باید در دست مردم باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد ملی باید در دست مردم باشد و برای دستیابی به موفقیت تمام نهاد‌های متولی باید با هم همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد ملی باید در دست مردم باشد و برای دستیابی به موفقیت تمام نهاد‌های متولی باید با هم همکاری کنند.
به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار جمعی از مدیران شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت نامگذاری شعار امسال به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق حقیقی و عملیاتی شعار سال همکاری تمام مسئولان با یکدیگر ضروری است.
وی به برخی از الزامات عملیاتی شدن شعار سال اشاره کرد و افزود: همکاری مسئولان، پیگیری اقدامات، مشارکت دادن مردم در رابطه با مسائل رشد اقتصاد و رشد تولید، دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و بهره گیری از افراد تحصیلکرده و متخصص از جمله موارد اساسی برای دستیابی به تحقق شعار است.
پرنیان همچنین با اشاره به عملیاتی شدن انتقال حساب‌های شرکت مس سونگون به استان گفت: آذربایجان شرقی یک استان معدنی است و در رابطه با بخش معدن کار‌های زیادی می‌توانیم انجام دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایجاد تورم در جامعه خط قرمز سازمان است اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال و رضایتمندی مردم و صاحبان کسب و کار انجام خواهیم داد و در این میان از حدود ۵۶ هزار مورد بازرسی در سال گذشته برای پنج هزار و ۴۰۰ فقره متخلف پرونده تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
صابر پرنیان با بیان اینکه روند بازرسی‌ها بر اقلام اساسی در بازار ادامه دارد خاطرنشان کرد: برخی از کالا‌های اساسی مانند گوشت مرغ در حوزه نظارت سازمان جهاد کشاورزی است که در این زمینه با همکاری‌های لازم پیگیر موارد لازم هستیم.
وی افزود: سازمان صمت استان به منظور رشد تولید در آذربایجان شرقی راه اندازی بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و بیش از ۲۰۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی را برای امسال هدفگذاری کرده است.
پرنیان همچنین با اشاره به هدفگذاری برای افزایش محصول ۴۰۰ واحد تولیدی در استان اضافه کرد: سال گذشته رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور و رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم، رکورد تولید در آهنگری تراکتورسازی، در استان شکسته شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ۶۰۴ قطعه زمین صنعتی برای شروع سرمایه گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته واگذار شد که ۶۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه اول واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور را دارد.
پرنیان اظهار کرد: سال گذشته تقریبا تمام کارخانه‌های استان حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کردند و کمترین مشکل کارگری را در استان داشتیم.
وی با اشاره به توانمندی بخش صنعت در استان گفت: با راه اندازی ۲۵۰ واحد صنعتی جدید در رتبه سوم کشور قرار داریم و رتبه دوم کشور در صدور جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری در اختیار استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی به منظور توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های هدف تحول اساسی در روند فعالیت میز‌های تجاری ایجاد کرده ایم.
پرنیان با اشاره به اقدامات چشمگیر در بخش معدن گفت: با وصول ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن، میزان وصول از این محل در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر رشد یافت که در این زمینه رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.
آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن رتبه اول ذخایر معدنی را در کشور دارد و تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از این ذخایر کشف شده است.

 


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 20 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode