ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 خرداد 1390     |     کد : 19972

برگزيدگان جشنواره كتاب سال تبريز معرفي شدند

همزمان با برگزاري آيين اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز، نويسندگان و محققان برگزيده جشنواره معرفي و جوايز خود را دريافت كردند.

 
همزمان با برگزاري آيين اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز، نويسندگان و محققان برگزيده جشنواره معرفي و جوايز خود را دريافت كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، اين آيين با حضور نويسندگان و محققان برجسته كشور، مسئولان شهري و شهردار تبريز و مردم فرهنگ دوست شهر تبريز برگزار شد و استاد ميرجلال‌الدين كزازي و دكتر اكبر ايراني به عنوان مهمان ويژه مراسم حضور داشتند.
در نخستين جشنواره كتاب سال تبريز، كتاب نفرين‌هاي يك كلاغ از پيش مرده نوشته علي ناصري در بخش كودك و نوجوان، كتاب جغرافيا و شهر شناسي نوشته زنده ياد دكتر يدالله فريد در بخش مديريت شهري، كتاب قيام آذربايجان و ستارخان نوشته زنده ياد اسماعيل اميرخيزي در بخش فرهنگ و تاريخ، كتاب اعدامم كنيد نوشته مهدي نعلبندي در بخش انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، كتابزبان شناسي از ديدگاه انسان شناسي نوشته نرمينه معينيان در بخش تحقيق و پژوهش، كتاب جامع الالحان عبدالقادر بن غيبي حافظ مراغي نوشته بابك خضرايي در بخش هنر، و كتاب‌هاي صد سال تنهايي در باب آراي شفيعي كدكني و شفيعي كدكني و هزاران سال انسان نوشته كريم فيضي در بخش ادبيات به عنوان آثار برگزيده معرفي شده و لوح تقدير و تنديس جشنواره را دريافت كردند.
همچنين كتاب من از موصل آمده‌ام نوشته رضا قلي‌زاده عليار در بخش انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، شهر من تبريز نوشته بهروز خاماچي در بخش فرهنگ و تاريخ، باستان شناسي آذربايجان نوشته مشترك محمد فيض‌خواه و صمد عليون، منطق الطير عطار نيشابوري نوشته مشترك سعيد قره‌بگلو و رضا انزابي‌نژاد در بخش ادبيات و كتاب مباني سازمان و مديريت نوشته صابر قرباني در بخش مديريت شهري شايسته تقدير معرفي شده و لوح تقدير هيئت داوران به پديدآورندگان اين آثار اهدا شد.
در بخش گرافيك و تصويرسازي، كتاب دست‌هاي كوچك دعا كاري از حوزه هنري آذربايجان شرقي به عنوان اثر برگزيده اعلام شد و شهرام خدايي، مدير اين مركز، هديه اثر برگزيده را دريافت كرد.
اصغر عباسپور مدير انتشارات آيدين و سعيد جلالي مدير انتشارات ستوده به عنوان ناشران نمونه سال تبريز معرفي و جوايز خود را دريافت كردند.
جايزه ويژه قلم طلايي جشنواره نيز به كتاب ارزشمند مكتب حافظ اثر استاد زنده ياد دكتر منوچهر مرتضوي تعلق گرفت و سعيد جلالي مدير انتشارات ستوده و ناشر اين اثر، تنديس قلم زرين و هديه اين بخش را براي انتقال به خانواده اين نويسنده و محقق برجسته دريافت كرد.
نخستين جشنواره كتاب سال تبريز به ابتكار سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و باهدف ارج نهادن به پديدآورندگان كتاب در سال 88 طراحي و برگزار شد.
دبيرخانه اين جشنواره از عموم نويسندگان بومي و غيربومي كه آثار خود را طي سال 1388 با موضوعات تصريح شده در دبيرخانه جشنواره، منتشر كرده بودند خواست كه آثار خود را با توجه به تقسيم بندي موضوعي اعلام شده به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.
پس از خاتمه زمان تمديد شده براي ارسال آثار در مجموع 250 عنوان اثر از استان‌هاي مختلف كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و در بخش‌هاي تاريخ و فرهنگ، هنر، ادبيات، تحقيق و پژوهش، مديريت شهري، كودك و نوجوان، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مورد نقد و بررسي و داوري قرار گرفت و طي مراسمي كه با استقبال اهالي فرهنگ و مردم شهر برگزار گرديد، برگزيدگان معرفي و از تلاش آنان تقدير به عمل آمد.


نوشته شده در   دوشنبه 2 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode