ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 آبان 1400     |     کد : 197210

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تمامی مدارس آذربایجان شرقی از یکم آذر بازگشایی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم استان از ۱۵ آبان، گفت: تمامی مدارس آذربایجان شرقی از جمله مدارس ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذر بازگشایی می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم استان از ۱۵ آبان، گفت: تمامی مدارس آذربایجان شرقی از جمله مدارس ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذر بازگشایی می‌شوند.

به گزارش نصر، جعفر پاشایی شنبه شب، ۱۵ آبان، با اشاره به برگزاری جلسه‌ی مدیران کل آموزش و پرورش کشور با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در روز شنبه، اظهار کرد: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل این وزارتخانه، اصل بر بازگشایی مدارس است.
وی افزود: بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و باقی مدارس از یکم آذرماه بر اساس الگوهایی انجام گرفته که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت تنظیم شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این الگوها، اختیارات برگزاری کلاس‌های حضوری بر عهده مدیران و شورای مدارس که نماینده اولیا هم در آن حضور دارند، بوده و روند برگزاری کلاس‌ها توسط این افراد تنظیم و به ریاست آموزش و پرورش منطقه فرستاده می‌شود و پس از تایید آن، دانش آموزان می‌توانند بر اساس الگوی مدنظر در مدارس حضور یابند.
پاشایی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان و همکاری مسئولان مدارس با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: با این همکاری‌ها، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، آرام و هماهنگ با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.
وی افزود: پروتکل‌هایی چون رعایت فاصله ۱.۵ متری بین دانش آموزان و باز کردن پنجره‌های کلاس در هر ۱۰ دقیقه یکبار از جمله مواردی است که بایستی مدارس رعایت کنند و تمامی این پروتکل‌ها با لحاظ امکانات مدارس تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تفویض اختیارات به مدارس اما اجازه تعطیلی مدارس بر عهده مدیران نیست و در صورتی که یکی از دانش آموزان علائم مشکوک کرونا داشته باشد، مدیران می‌توانند طی انجام هماهنگی لازم با آموزش و پرورش منطقه، کلاس مدنظر را تعطیل کنند.
خبرگزاری ایسنا


نوشته شده در   دوشنبه 17 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode