ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 10 تير 1403
يکشنبه 10 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 فروردين 1400     |     کد : 195454

امام جمعه تبریز:

کاندیداهای انتخابات به‌جای تخریب یکدیگر از برنامه‌های خود بگویند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری در خرداد ماه گفت: کاندیداها به جای تخریب یکدیگر از برنامه های خود بگویند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری در خرداد ماه گفت: کاندیداها به جای تخریب یکدیگر از برنامه های خود بگویند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت: در آستانه ماه رمضان هستیم، در این ماه ذکر الهی مانند یک نسیم فرح بخش حیات معنوی به انسان هدیه می‌کند.

وی ادامه داد: ذکر و یاد خدا قلب خسته و انسان افسرده را طراوت می بخشد. ذکر لفظی مرتبه اول ذکر است و مرتبه دوم ذکر قلبی است یعنی توجه به خداوند از دل انسان بجوشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مرتبه سوم ذکر یعنی در تمامی احوال، انسان خدا را یاد کند و یک لحظه هم از یاد خدا غافل نشود و بداند که خدا حاضر و ناظر بر تمامی اعمال است.

وی با اشاره به برکات یاد خدا گفت: با یاد کردن خدا، ما هم مورد یاد خدا قرار می‌گیریم.

وی ابراز داشت: آرامش و اطمینان، گمشده و آرزوی انسان امروزی است، تنها با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد.

آل هاشم ادامه داد: کسی که همواره خدا را یاد کند، همنشین و جلیس خداوند متعال خواهد بود و محبت خدا در دل او جا باز می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر قرآن، ذکر خدا زمینه رستگاری انسان را فراهم می‌کند و ذکر خدا هر چقدر بیشتر باشد، شیطان دورتر می‌شود.

وی با اشاره به دوازدهم فروردین نیز افزود: به برکت امام (ره) شاهدیم و شاهد خواهیم بود که جمهوری اسلامی موجب پیدایش تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی تحقق خواهد یافت.

وی در خصوص روز سیزده بدر نیز گفت: به خاطر کرونا توصیه به تجمعات نکرده اند و ما هم باید رعایت کنیم.

آل هاشم افزود: روز سیزده روز خاطره و مهربانی است و ما هیچوقت با مهربانی و طبیعت و حضور در طبیعت مخالف نیستیم اما آن چیزی که ما خواهان آنیم، رعایت موازین شرعی است.

وی ادامه داد: باید طبیعت را عزیز بشماریم؛ بندگان خدا همیشه باید از طبیعت مواظب باشند و آزار نرسانند.

آل هاشم ادامه داد: در روزهای کرونایی به توصیه‌های بهداشتی گوش دهیم گرچه یک بام و دو هوا وجود دارد، از طرفی می‌گویند پارک‌ها بسته است از طرف دیگر سفرهای خارج از کشور آزاد است.

وی در خصوص انتخابات خردادماه نیز اظهار داشت: از کاندیداها می‌خواهیم به جای تخریب یکدیگر، خودتان را به جامعه معرفی کنید.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری به دولت پر کار، پر نشاط، مردمی، شایسته سالار، شجاع، توانمند و فساد ستیز رأی دهیم.

وی با انتقاد از رسانه ملی نیز گفت: صدا و سیما در رابطه با تبلیغ نمازجمعه کم لطفی می‌کند و خبر برگزاری نماز را در پایان خبرها و بعد از اعلام آب و هوا، اعلام می‌کند و دیشب هم پخش نکرد.

وی ادامه داد: با اینکه صدا و سیما اعلام نکرده ولی شما در نمازجمعه باشکوه حضور یافته اید.

وی گفت: ایران قوی یکی از کلید واژه‌های سخنرانی مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروز بود. قوت، ابعاد وسیعی دارد. ابعاد اقتصادی و علمی و فرهنگی و سیاسی که همان استقلال سیاسی است، از ابعاد قوی شدن است.


نوشته شده در   جمعه 13 فروردين 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode