ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 12 تير 1403
سه شنبه 12 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1399     |     کد : 194017

آیت‌الله کعبی بیان کرد:

باور به قدرت‌آفرینی وحدت؛ نتیجه یک‌صدایی مؤثر جهان اسلام علیه توهین به پیامبر(ص)

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پافشاری مقامات فرانسه بر مرتبط دانستن تروریسم و اسلام گفت:

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پافشاری مقامات فرانسه بر مرتبط دانستن تروریسم و اسلام گفت: دولتمردان فرانسوی و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور این کشور، وابسته به دستگاه صهیونیسم و ماسونی‌ هستند. ریشه این تنفرپراکنی درباره اسلام نیز به خاطر رشد فزاینده اسلام در قاره اروپا به ویژه فرانسه است.

وی افزود:‌ واژگانی مانند «فاشیسم اسلامی» و «تروریست اسلام‌گرا» که آقای مکرون در سخنرانی‌‌های خود به کار برد در جهت تشدید اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است. در حالی که اسلام در ذات و ماهیت خود ضد تروریسم و ضد فاشیسم است. تعالیم پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام و آموزه‌های قرآن، مکتب عقلانیت، معنویت، عدالت، رحمت و کرامت انسانی است. هتک حرمت پیامبر(ص) در نهایت باعث معرفی بیشتر پیامبر اسلام(ص) و انزوای روزافزون دولتمردان فرانسوی و غربی می‌شود. حضرت محمد(ص) در روح و روان امت اسلامی جاری است و مسلمانان پس از اهانت‌ها به مقدساتشان بیش از گذشته یکپارچه شده‌اند و بهتر قدر وحدت را با یکدیگر می‌دانند.
ضرورت یک‌صدایی جهانی علیه نفرت‌پراکنی مذهبی

کعبی بیان کرد: البته اهانت به پیامبر(ص) توهین به همه انبیا و ادیان الهی است و حتی آزادی‌خواهان و مدعیان حقوق بشر باید این توهین مقامات فرانسوی به مقدسات اسلامی را از منظر انسانی و حقوق بشری محکوم کنند و نگذارند این توهین‌ها تبدیل به رویه و عادت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز لازم است مجموعه ملت‌ها و دولت‌ها با وجود تفاوت سلیقه‌ها، با صدای واحد علیه تنفر مذهبی و نفرت پراکنی موضع بگیرند. یکی از اهداف اصرار مقامات فرانسه بر حمایت از نشریه توهین‌کننده به پیامبر(ص) تحریک بیشتر افراط‌گرایان و راه‌اندازی درگیری‌های مذهبی در اروپا با هدف تخریب چهره اسلام و اعمال محدودیت‌های شدید علیه مسلمانان است.

وی اظهار کرد: امروز بر همه جهانیان آشکار شده مجموعه گروه‌های تکفیری و افراطی از جمله داعش دست‌پرورده غربی‌ها هستند. لذا این اتفاقات خشونت‌بار در فرانسه هزینه تولید و تربیت تکفیری‌ها، داعشی‌ها و تروریست‌ها است. مکرون و مجموعه دولتمردان غربی باید با نگاهی واقع‌بینانه مسئولیت خود را بپذیرند و اسلام را به تروریسم و افراطی‌گری نسبت ندهند.
باور امت اسلام به نقش قدرت‌آفرین وحدت

آیت‌الله کعبی درباره اهمیت وحدت جهان اسلام در تحریم کالاهای فرانسوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) رهبر ابدی اسلام و امت اسلامی است. این توهین‌ها باعث شد امت اسلامی بیشتر به خود بیاید و بدون توجه به روابط سیاسی دولت‌های خود با فرانسه، ملت‌های اسلامی به طور خودجوش دست به تحریم کالاهای فرانسوی بزنند و چنین اقدامی ضربه شدیدی به جایگاه و حیثیت فرانسه و ادعای آن‌ها در حوزه حقوق بشر و آزادی بیان می‌زند و حتی آسیبی که به این جایگاه خورده از ضررهای اقتصادی آن بیشتر است و قطعاً موجب عقب‌نشینی فرانسوی‌ها می‌شود و امت اسلامی را به این باور می‌رساند که وحدت و یکپارچگی چگونه می‌تواند به خلق و تولید قدرت منجر شود.

وی درباره اهمیت توجه علما و نخبگان جهان اسلام به خطر افراط‌گرایی و تندروی در دنیای اسلام و سوءاستفاده غرب از این مسئله گفت: امروز جریان‌های تکفیری و تفرقه‌گرا بر اثر همین روشنگری علما و نخبگان مسلمان در میان امت اسلامی طرد شده و گفتمان تکفیر به گفتمانی منزوی تبدیل شده است و قاطبه جهان اسلام از گفتمان عقلانیت، عدالت، وحدت و معنویت تبعیت می‌کند.
تحقق صلح و عدالت پایدار از مسیر جهاد و مقاومت

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان یادآور شد: غرب سعی دارد جهاد اسلامی را با تروریسم و خشونت یکی جلوه دهد، اما جهاد اسلامی در واقع مقاومت در برابر ظلم، جنایت و استکبار است و لذا وظیفه مجموعه نخبگان دنیای اسلام معرفی صحیح ماهیت جهاد اسلامی و جلوگیری از تشبیه و یکی کردن آن با افراط و ترور از سوی گروه‌های تندروی مورد حمایت استکبار و صهیونیسم جهانی است.

آیت‌الله کعبی در پایان با بیان اینکه صلح و عدالت پایدار بدون جهاد و مقاومت فعال در مقابل جبهه ظلم و استکبار قابل تحقق نیست، گفت: در عین حال امت اسلامی جبهه یکپارچه‌ای را علیه تکفیری و داعشی‌ها شکل داده که نمونه آن در سوریه و عراق دیده شد و بدون شک اقتدار امت اسلامی در گرو وحدت در مقابل نفرت‌پراکنی و اسلام‌هراسی غربی‌ها و افراط‌گری و خشونت‌آفرینی تکفیری‌ها و داعشی‌هاست.

گفت‌وگو از مهدی مخبری


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 12 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode