ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1390     |     کد : 19203

صادرات 70 درصدي فرش‌هاي آذربايجان شرقي به 5 قاره جهان

رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان‌شرقي گفت: 70 درصد فرش‌هاي توليد شده در استان از قابليت‌ صادراتي برخوردار هستند و به پنج قاره جهان صادر مي‌شوند.

رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان‌شرقي گفت: 70 درصد فرش‌هاي توليد شده در استان از قابليت‌ صادراتي برخوردار هستند و به پنج قاره جهان صادر مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي، صادق نجفي در ديدار با روساي تشكل‌هاي فرش در استان با بيان اينكه عظيم‌ترين قشر قاليبافي كشور در اين استان سكونت دارند، اظهار داشت: چهار درصد از صادرات فرش كشور از آذربايجان شرقي صورت مي‌گيرد كه اين اهتمام هر چه بيشتر دولت و نمايندگان مجلس را براي حل مشكلات قاليبافان و تسهيل در امور توليد و صادرات فرش دستبافت را مي‌طلبد.
وي با تأكيد بر توليد مطلوب و متناوب فرش گفت: ارزش افزوده صنعت فرش مطلوب است و براي حفظ آن بايد توليد فرش مطلوب و متناوب صورت گيرد.
نجفي با اشاره به عزم جدي سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي جهت برطرف كردن مشكلات و موانع موجود بر سر راه پيشرفت اين صنعت گفت: براي ايجاد يك شهرك توليدي و توزيعي فرش مكان يابي‌هاي اوليه صورت گرفته است و در صدد هستيم با بررسي دقيق تمامي مشكلات پيشرو هنر صنعت فرش توليد و صادرات اين محصول را روان سازي كنيم.
رضا رحماني نماينده مردم تبريز آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي نيز در ديدار از بازاريابي براي فرش دستبافت آذربايجان شرقي به عنوان مهم‌ترين اقدام براي بسط و گسترش صادرات فرش دستبافت استان ياد كرد و گفت: اعزام توليدكنندگان و بافندگان فرش دستبافت در قالب هيئت‌هاي تجاري به ساير كشور و حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مي‌تواند امر بازاريابي فرش دستبافات موثر باشد.
شكور اكبرن‍ژاد ديگر نمانيده حاضر در اين نشست نيز گفت: بحث تأمين سلامت جسماني قالي‌بافان از اهميت والاي برخوردار است چرا كه اين قشر به عنوان بزرگ‌ترين توليدكنندگان كشور براي تمام دولت مردان و نمايندگان مجلس از اهميت بالاي برخوردار هستند و با حل مشكلات قالي‌بافان در خصوص بيمه درماني گامي بزرگي در اين زمينه برداشته مي‌شود.
نماينده مردم تبريز و آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي از تلاش براي معافيت‌هاي مالياتي توليد و صادرات فرش دستبافت نيز خبر داد.
احد خيري نماينده مردم بستان آباد همچنين در اين نشست سليقه‌يابي بازارهاي جهاني را براي توليد فرش دستبافت مطابق اين بازارهاي عامل حفظ پايداري و ثبات در بازارهاي بين‌المللي عنوان كرد و گفت: تنوع سليقه و خواست مشتريان در ساير كشور‌هاي متفاوت با آنچه در آذربايجان شرقي بافته مي‌شود است و توليدكنندگان فرش دستباف براي حضور موثرتر در بازارهاي جهاني بايد به اين امر توجه ويژه‌اي بدهند.
نشست نمايندگان تشكل‌هاي قالي‌بافي آذربايجان شرقي با چهار تن از نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي در محل سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي برگزار شد.


نوشته شده در   دوشنبه 19 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode