ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390     |     کد : 19082

واردات بي‌رويه كالا 100 شركت را با مشكل مواجه كرده است

دبير خانه كارگر آذربايجان شرقي گفت: پديده شوم قاچاق و واردات بي‌رويه كالا 100 شركت را در آذربايجان شرقي با مشكل مواجه كرده است.

 دبير خانه كارگر آذربايجان شرقي گفت: پديده شوم قاچاق و واردات بي‌رويه كالا 100 شركت را در آذربايجان شرقي با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، كريم صادق‌زاده بعد از ظهر امروز در آيين تجليل برندگان نخستين جشنواره استاني فرهنگي ادبي كارگران استان آذربايجان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با كارگران مبني بر اينكه سياست كلي نظام اسلامي بر همفكري، همدلي كارگر ، كارفرما و دستگاه‌هاي مسئول دولتي قرار دارد اظهار داشت: اگر اين فرمايشات مقام معظم رهبري از سوي هريك از شركاي اجتماعي مورد توجه قرار گيرد بسياري از مشكلات به خودي خود برطرف مي‌شود.
وي وحدت ميان بخش­هاي مختلف را مهمترين نياز كشور خواند و گفت: اكنون همه بايد با همدلي براي پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي در سال جهاد اقتصادي حركت كنيم.
رئيس ستاد بزرگداشت هفته كارگر آذربايجان شرقي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه مصرف كالاهاي ساخت داخل از مجاهدت­هاي ضروري در سال جهاد اقتصادي است، تصريح كرد: دلبستگي به توليدات بيگانه و بي­اعتنايي به تلاش كارگران ايراني عادت بدي است و در شرايط كنوني دولت نبايد راه را به بيراهه رفته و دروازه كشور به شكلي بي‌رويه بر روي كالاهاي وارداتي خارجي باز كند چرا كه اين امر هم كارگران و هم كارفرمايان را از بين مي­برد.
صادق­زاده از قاچاق و واردات بي­رويه كالا به عنوان سم مهلك اقتصاد كشور ياد كرد و گفت: ورود بيرويه كالاي خارجي موجب توقف توليد و ايجاد بحران‌هاي شديد مالي و نقدينگي در واحدهاي توليدي شده و فرصت‌هاي شغلي كارگران را با تهديد جدي روبه‌رو مي­سازد.
دبير اجرايي خانه كارگر تبريز با بيان اينكه اكنون در نتيجه اين پديده شوم نزديك به 600 واحد توليدي در سطح كشور و به تبع آن نزديك به 100 شركت در آذربايجان شرقي با مشكلات مختلف روبه‌رو بوده و نمي‌توانند با ظرفيت كامل كار كنند، خاطرنشان كرد: اكنون شاهد هستيم كه هر روز بانك­هاي كشور زيباتر، مجهزتر و بيشتر مي­شود و در مقابل كارخانجات در وضعيت مناسب خود قرار ندارند.
صادق زاده حفظ اشتغال و ايجاد اشتغال پايدار را يك امر مهم براي كشور دانست و گفت: تحقق اين موضوع بر تمام بخش­هاي مختلف جامعه تاثيرگذار است كه دولت به طور جدي بايد در راستاي عملي شدن آن گام بردارد.
دبير اجرايي خانه كارگر تبريز با اشاره به وجود كارخانجات مهم صنعتي در استان آذربايجان شرقي و سرمايه­گذاري‌هاي جديد انجام شده در اين استان يادآور شد: هم‌اكنون اين استان در بسياري از صنايع در رتبه­هاي بالا قرار دارد و با ايجاد واحدهاي جديد نظير صنعت خودرو، صنايع­فولاد و ذوب، فولاد شاهين بناب كه توسط رييس جمهور افتتاح شد يا فولاد ميانه و نيز ايران خودرو تبريز حركت‌هاي خوبي در آذربايجان‌شرقي آغاز شده ولي برخي اوقات يك دلسردي شديد توسط بعضي افراد به وجود مي‌آيد كه نوعي خيانت به مردم آذربايجان شرقي است و مي­خواهند اين خطه به جايگاه واقعي خود نرسد.
وي افزود: اكنون در سايه همين سرمايه­گذاري­ها آذربايجان­شرقي در صنعت فولاد در رتبه­هاي نخستين قرار دارد و در صنعت­ خودرو مي­رود حرف اول را بزند ولي دست­هاي پنهاني بر پيكره اين كارخانجات ضربه مي‌زند.
صادق­زاده با بيان اينكه انتقاد سازنده مفيد و حق مسلم همه است، گفت: واقعا در اين شرايط به مديران اين شركت­ها كه با وجود تحريم­هاي اقتصادي به خوبي توانسته­اند به همراه كارگران شريف‌شان پايه و اساس اين واحدهاي توليدي را حفظ كرده و مهم‌تر از همه با پرداخت حق و حقوق كارگران اشتغال پايدار كارگران را عملي سازند، تبريك گوييم.
دبير اجرايي خانه كارگر تبريز با تاكيد بر اينكه قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نبايد بهانه‌اي براي اخراج و تعديل كارگران باشد، تصريح كرد: دولت بايد با فراهم آوردن بسترهاي حمايتي مناسب شرايطي را فراهم آورد تا اين آرامش صنعتي و كارگري در استان خدشه‌دار نشود و در كنار آن به خواسته‌هاي صاحبان سرمايه و مشكلات آنان رسيدگي جدي شده تا موجبات دلگرمي آنان فراهم و اشتغال رشد و توسعه لازم را داشته باشد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode